Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Om du vill uppgradera till närmaste motsvarigheten till Studio (som är Artist), så finns det faktiskt ingen sådan uppgradering, eftersom Artist är lite nerbantad jämfört med Studio. Väldigt underligt att Steinberg valde att göra på det sättet tycker jag, men så är det tyvärr...

Alternativet som finns är därför att uppgradera till Cubase 6.5 för 2246:-.

Redigerat av Claes
Postat

Hade det varit så stora marginaler så hade jag varit rik vid det här laget... 😉

Prisdiskussioner är inte så lämpligt att ta i forumtrådar, men när inte ens den store thysken tar mindre än 2172:- så säger det nog en del...

Postat

Det är en hel del som skiljer där. När 6.5 kom, så var det väldigt många som uppskattade de nya Padshop och Retologue-syntarna och morph-filtret som var ett par av de saker som tillkom jämfört med 6.0. 🙂

http://www.steinberg.net/en/products/cubase/instruments_effects.html

Postat (redigerat)

Det jag undrar över är om det finns nån smörochbrödsynt? Elpianon, orglar osv? Med Cubase 4 Studio var det väldigt ont om ljud.

Redigerat av SadamJR
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Finns ju demo att hämta på 6.5:an

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Men man måste som brukligt ladda ned senaste verisionen om man inte redan har gjort det.

Postat

Det jag undrar över är om det finns nån smörochbrödsynt? Elpianon, orglar osv? Med Cubase 4 Studio var det väldigt ont om ljud.

Jag skulle inte uppdatera om det enbart var mjukvaruinstrument det hängde på. Det har hänt rejält många förbättringar av Cubase sedan 4:an men då tycker jag att det är funktioner och möjligheter, inte fräscha ljud.
Postat

Jag skulle inte uppdatera om det enbart var mjukvaruinstrument det hängde på. Det har hänt rejält många förbättringar av Cubase sedan 4:an men då tycker jag att det är funktioner och möjligheter, inte fräscha ljud.

Nä, anledningen till att jag skulle uppdatera är att jag inte kan få mitt Sonar X1 Producer att installera som det ska. Skitjobbigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.