SadamJR Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 Idag smäller det på allvar. Vad tror ni om Sveriges chanser? Själv gillar jag låten, och om Loreen inte använder den där dräkten som får henne att se ut som en sjungande soptipp, eller drar en axel ur led under de mest dramatiska dansavsnitten, tror jag att vi är i final.
Jetblack Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 Loreen vinner hela tjibbet. Ja, precis som vi trodde att The Ark, Charlotte Perelli och Malena Ernman också skulle göra 😛 (Anna Bergendahl 2010 var ett undantag, då visste vi att vi hade skickat en dålig låt och inte skulle vinna.)
SadamJR Postat 23 maj 2012 Trådstartare Postat 23 maj 2012 01 Serbia RTS Željko Joksimović view participant profile Nije Ljubav Stvar 02 F.Y.R. Macedonia MKRTV Kaliopi view participant profile Crno I Belo 03 The Netherlands TROS Joan Franka view participant profile You And Me 04 Malta PBM Kurt Calleja view participant profile This Is The Night 05 Belarus BTRC Litesound view participant profile We Are The Heroes 06 Portugal RTP Filipa Sousa view participant profile Vida Minha 07 Ukraine NTU Gaitana view participant profile Be My Guest 08 Bulgaria BNT Sofi Marinova view participant profile Love Unlimited 09 Slovenia RTVSLO Eva Boto view participant profile Verjamem 10 Croatia HRT Nina Badrić view participant profile Nebo 11 Sweden SVT Loreen view participant profile Euphoria 12 Georgia GPB Anri Jokhadze view participant profile I'm A Joker 13 Turkey TRT Can Bonomo view participant profile Love Me Back 14 Estonia ERR Ott Lepland view participant profile Kuula 15 Slovakia STV Max Jason Mai view participant profile Don't Close Your Eyes 16 Norway NRK Tooji view participant profile Stay 17 Bosnia & Herzegovina BHRT Maya Sar view participant profile Korake Ti Znam 18 Lithuania LRT Donny Montell view participant profile Love Is Blind
Fidden Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 Hollands bidrag är bitvis skitdålig och bitvis skitbra. Vers och brygga är nästan lika irriterande som fjäderhatten hon envisas med att ha på sig, men refrängen är så sjukt snygg i sin enkelhet. Börjar nästan gråta av lycka när jag hör den. Den kommer också gå vidare IMORGON. http://www.youtube.com/watch?v=oiBaOceaaA0
Dannesomfan Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 norge skickar eric saade och danny på samma gång, trevligt!
Panzerfaust Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 För första gången sen barnsben kommer jag kolla på melodifestivalen med stort intresse. Gillar verkligen Loreen!
BluesBoy Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Har redan missat en semifinal....så jag missar nog #2 också; skall repa istället. 🙂
SadamJR Postat 24 maj 2012 Trådstartare Postat 24 maj 2012 Har redan missat en semifinal....så jag missar nog #2 också; skall repa istället. 🙂 Tråkmåns.
Fidden Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Bättre startfält idag, kommer nog heja lite på estland också som ställer upp med en grymt bra röst som gör bästa balladen sedan stad i ljus. Eller nja, inte riktigt, men nästan. Gillar den nog mest för att stråkarna är snygga och breaket efter typ 1:30 låter lite som sigur ros. Annars känns det som ett ganska ovanligt år då jag faktiskt hoppas (och tror) att det ska gå bra för sveriges bidrag. Senast jag gillade låten vi skickat var nog... eeeh... fångad av en stormvind kanske? Fast då var jag ju inte mer än 11 år och saknade musiksmak, så jag vet inte om jag vill räkna det. Egentligen är det inte så mycket låten jag gillar, det är mer hela paketet med loreens röst, närvaro och dans. Hennes nya scenkläder med de långa fransarna tar bort lite av tydligheten i dansen, vilket är lite synd, men det blir nog bra ändå.
ton-not Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 (redigerat) Riktigt snyggt stick och övergång till sista refrängen. Och ett runt vackert avslutande på låten Kuula - Estland. Bra röst lite sprucken och trög att komma upp i dom krystade regionerna, passar låten. Hoppas det håller live också. Ett farligt kort och faktiskt en låt som kan få komma in och platsa i den "riktiga musikvärlden" 😉 Då jag tycker 95% av det som presenteras är korpfotboll! Redigerat 24 maj 2012 av ton-not
Fidden Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 SVT har fortfarande en förkärlek för snedvriden stereobild...
Jetblack Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Sweden, zero points. La Suède zéro point. 😛 (Nej, nu ska jag inte vara sån bara för att jag inte gillar Melodifestivalen/ESC.)
SadamJR Postat 24 maj 2012 Trådstartare Postat 24 maj 2012 Serbiens låt var riktigt bra, men de hade behövt ett par minuter till på sig.
Jetblack Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Vad har de för ursäkt för att inte tillåta instrumentalmusik, förresten? Eftersom man ändå får sjunga på vilket språk man vill nuförtiden kunde man ju lika gärna tillåta musik helt utan text och sång.
Fidden Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 funderar på att dra tillbaks mitt uttalande om att jag tyckte semifinal 2 var bättre än 1 😆
SadamJR Postat 24 maj 2012 Trådstartare Postat 24 maj 2012 Det vetefan, men konkurrens är inte så hård.
Fidden Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Herregud vad bra hon gjorde det. Bra att de skippade fransarna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.