Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har kört ipad ett tag med GB...vilket är en grym lösning...blev sugen på att köpa lite mer grejer som IRig, Apogee för kunna koppla in midi keyboard, gitarr och mick...

Hade dock ett Camera Connection Kit för paddan...vilket ger en USB port...på test så kopplade jag upp min prokeys sono (ett keybord med ljudkort, färdiga ljud, mic & instrument ingång etc) till ipad.

Döm av min förvåning...så stödjer ipad funktionen Core MIDI....och även Core Audio med mitt keyboard!!

Så jag kan spela in med keyboardet, plocka in elguran, köra sång i garageband samt få ljudet att spelas upp genom keyboardets ljudkort där mina studio monitorer är anslutna!! Fungerar grymt bra!!!

Så nu slipper man köpa några tillbehör!!!

Anders

Annons
Postat

Hej igen. Jag ska givetvis påtala att man dels behöver en extern usb hubb med strömmatning för att iPad ska orka driva Prokeys Sono keyboardet. Har man dessutom en mic som kräver 48v så måste man ha en extern 48 volts låda för micken eller som i mitt fall så har jag en preamp från Alesis med 48v matning ska funka! Prokeys Sono har inte 48v matning alls...men balanserad mic ingång.

Häls

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.