Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag köpte mig en Access Virus B för ett par år sedan, och har nu lyckats försnilla nätadaptern till den synthen.

Detta skedde nog för ett bra tag sedan, men jag har haft något som helst behov av synthen på länge, så jag har inte tänkt så mkt på det.

Nu dock, när jag funderar på att göra mig av med den då jag aldrig använder den, är det ju en fördel att ha nätadaptern också....vilket jag ju inte har.

Går det att få tag på en sådan lös någonstans? Eller är det ett kört lopp?

Någon som vet ??

Annons
Postat
Jag köpte mig en Access Virus B för ett par år sedan, och har nu lyckats försnilla nätadaptern till den synthen.

Detta skedde nog för ett bra tag sedan, men jag har haft något som helst behov av synthen på länge, så jag har inte tänkt så mkt på det.

Nu dock, när jag funderar på att göra mig av med den då jag aldrig använder den, är det ju en fördel att ha nätadaptern också....vilket jag ju inte har.

Går det att få tag på en sådan lös någonstans? Eller är det ett kört lopp?

Någon som vet ??

Du kan ju sälja den till mig utan adapter för ett par hundringar.. 🙂

Postat

Oh ja....det låter som en bra deal! 🙂

Det är det som är saken.....hittar jag ingen adapter nånstans så slänger jag upp den i förrådet....och det är ju lite trist kanske....

Postat

Vet ingenting speciellt om Access Virus B, men det borde vara ganska enkelt

att hitta en ersättningsadapter.

Står det något vid anslutningen för nätadaptern på baksidan av Virusen? Någonting i stil med "12 V DC, 1200 mA" eller någonting sånt?

Postat

Jag har mailat Access nu, så man får väl se vad jag får för svar.

Fick hjälp av farsan också, han nämnde vilka data som behövs för att kunna hitta någon "universal adapter" eller bygga om en annan adapter för att fungera med Virusen, så det skanog gå att lösa på något sätt.

Hittade någon affär på nätet där man kan beställa adapter, så det borde gå att köpa via Fitzpatrick kanske, när man får tag på dem....

Postat

Finns garanterat en passande på Clas Ohlson för ungefär en hundring. Fast Fitzpatrick lär väl säga att du MÅSTE köpa en original av dom för typ 500kr... 😉

Kolla i manualen efter hur många volt och ampere synthen behöver. Kolla också vilken polaritet piggen respektive ringen ska ha, men det ska gå att växla på de universella.

Den jag köpte till min BassStation har ställbart volt-tal, så det viktigaste är att du ser till att du får tag på en som har tillräckligt högt ampere-tal (ska va mer än det som synthen kräver).

Testade en annan innan jag köpte den här och den var för klen vilket innebar att synthen betedde sig lite mysko, samt att adaptern började brinna efter ett tag... 😛

Postat

Det finns adaptrar som iof är lite dyrare men som man kan ställa in så det blir rätt. kör så med min K1a och det funkar kanon. Vad du behöver för adapter står som sagt på synthens baksida eller i manualen. bara att exprimentera!

Postat (redigerat)

Testade med min adapter till min Yamaha An1x, då den hade +/- på samma ställe i kontakten, 12V, DC och 700-1200 mAmpere....och den funkade.

Fick dessutom sen svar från Access att jag borde kolla i en välsorterad elbutik, så kan ja nog hitta det jag behöver....då de använder standardadaptrar. Så jag ska besöka Clasohlsson här bredvid först, och har inte dom blir det Elfa! 😱

Det som är mest oroande är att det står att det ska vara 500 mAmpere på synthen, medans "Access" skrev 700-1200 i mailet till mig....!?!?

Redigerat av Mr Keys

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.