Jump to content
Annons

Remix-tävling på Proton Radio


Recommended Posts

proton.jpg

För att fira webbradiostationen Proton Radios nya skivbolagsverksamhet, startar de en remix-tävling som pågår till den 20 april.

Förutom fina priser från Native Instruments, får vinnaren naturligtvis även royalties från försäljningen som följer.

Digital Witchcraft Fingerpaint [remix contest] <-- info, regler och anmälan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Äsch, jag ville verkligen vara med men jag kan helt omöjligt göra nåt av den där låten.

Har suttit med den i några timmar nu och ville bara skriva av mig min frustration! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och en polare har faktiskt pysslat ihop en liten remix nu och funderar på att skicka in den. Förstår mig dock inte riktigt på sån här avslappnings dunka dunka riktigt 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Får verkligen inte hem filerna. Först står det 2 timmar, sen går det bara uppåt. När det är halvvägs står det 15 timmar... :S Och sen tar det mer eller mindre stopp. Hur länge fick ni vänta? Sitter på 8 mbit ner, så det borde rulla på rätt bra på min sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det tog ca åtta nio minuter att tanka ner, om jag inte minns fel.

Redigerat av Stinkey
Link to comment
Dela på andra sajter

Cloud (oregistrerad)

de gick ganska fort för mej me att ladda ner filerna... jag har bestämt mej för att fullkomligt strunta i originallåten och bara använda ett par slingor. när jag är klar kommer det antagligen inte låta techno (lr va fan man nu ska kalla originallåten) överhuvudtaget. ska nämligen dränka mixen i gitarrer 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Får verkligen inte hem filerna. Först står det 2 timmar, sen går det bara uppåt. När det är halvvägs står det 15 timmar... :S Och sen tar det mer eller mindre stopp. Hur länge fick ni vänta? Sitter på 8 mbit ner, så det borde rulla på rätt bra på min sida.

Ett litet tips för sega downloads:

Star Downloader

Jag började också ladda hem filen på vanligt sätt och märkte att det gick segare och segare. Så då drog jag igång stardownloader, och filen var hemma på några minuter. Programmet dunkar så att den splittar upp och laddar ned data på flera instanser. Det är vanligt med strypta nedladdningar (vanligt att det planar ut vid 50 kB/s över http). Med Stardownloader kommer du runt det genom att ladda från flera instanser samtidigt (t ex fyra instanser, vilket då ger 200 kB/s).

Programmet funkar inte i alla lägen (vissa servrar spärrar flera samtidiga nedladdningar) och är lite buggigt (fått blåskärm när jag kört igång programmet ett antal gånger). Men så kommer det ett tillfälle när man bara vill ha hem den där filen och det går såå segt. Då är programmet perfekt!

Höll visst på att glömma, det är gratis också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...