Anders F Postat 16 maj 2012 Postat 16 maj 2012 (redigerat) Hejsan Har fått ett uppdrag med flera att kanske skriva en hockeylåt. Den skall spelas när laget kommer in på isen, när de gör mål ska en bit kunna spelas och det ska bli den officiella klacklåten. Jag skissade inett riff ikväll som jag undrar vad ni tycker om. Detta är bara grundriffet, jag tänker mig en hey-kör på 2:an o 4:an som klacken kan vara med på. Snutten ska vara introriffet till låten, samt kunna spelas när de gör mål. Deras önskemål är även att det ska vara rockigt. Är detta medryckande o bra tycker ni i det ändamål jag beskriver? Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders Redigerat 16 maj 2012 av Gizmozis
ONSatan Postat 16 maj 2012 Postat 16 maj 2012 (redigerat) Riffet funkar! Dock, hur ska sången gå? Jag gillar när ståplats sjunger med och det nästan blir en religös stämning på läktaren. Praktexemplaret tycker jag är MFF's "Åh vi älskar Malmö FF" som först känns töntig men när 10.000+ står upp och sjunger (ofta över 20.000) så får man "Gundeståpäls). Magiskt! Dvs, gärna tunga coola riff men viktigast är (enligt mig) något som folk sjunger med i och som gör att alla i stadion (som hejar på hemmalaget) känner kamplusta OCH vill krama om varandra! Något som har med stadens signum, fördelar/nackdelar och laget att göra. Lyssna på denna: http://www.youtube.com/watch?v=LujRPYG0wsY Nu senast mot HIF var det sjukt underbart att sjunga denna (den går ännu saktare "live")! EDIT: Ja, detta är fotboll men som "inflyttad malmöit" gör det ont att prata hockey ftf, OCH, denna är ju sä jävla bra på stadium!!!! Redigerat 16 maj 2012 av ONSatan
Jetblack Postat 17 maj 2012 Postat 17 maj 2012 (redigerat) Det riffet funkar definitivt! 🙂 Men du borde lägga på en orgel också, så man får den där verkliga känslan av 80-talshårdrock. Edit: Upptäckte precis att Malmö FF-låten hade en sån orgel som jag tänkte på! Redigerat 17 maj 2012 av Jetblack
Anders F Postat 18 maj 2012 Trådstartare Postat 18 maj 2012 (redigerat) Tack för kommentarerna och tipsen! En tanke jag har nu är att ta in klacken i studion som får lägga en hockeykör med samma melodislinga som orgeln nu spelar. Sedan ha någon "löjlig" text emellan. Tror dock att det är bra att involvera fanklubben då de redan kommer kunna låten när den kommer ut i arenan. Your browser does not support the HTML5 audio tag Vad tror ni? MVH Anders Redigerat 18 maj 2012 av Gizmozis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.