Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte för en del år sedan en gitarrpryl/ljudkort från M-Audio; Black Box. Har fungerat fint att lira med "utanför " datorn, men även med min gamla XP-dator. Den har nu lagt av och testar att använda mina Vista-burkar (2 olika bärbara), och det går inte att installera ljudkortet. Får svar att det "ej är möjligt att installera M-Audio Black Box på din dator just nu" (fast på engelska..)

Vadå "just nu". Är det något jag missat? Har surfat runt på M-Audio´s hemsida och testat att köra rätt/nyare drivrutin för min Vista version (på båda datorerna) men får samma svar hela tiden. Det ser ju ut som att Black Box skall funka med Vista men jag går bet där hela tiden.

Är det någon här som har erfarenhet av Roger Linn´s M-Audio Black Box?

Skall jag bara lägga den åt sidan och skaffa mig ett renodlat ljudkort istället? Sånt här teknikstrul gör att jag tappar lusten. Kanske skall satsa på en digitalporta istället....

Kör föresten gratisversionen av Samplitude 9-nånting och den snurrar fint med Vista.

//GP

Annons
Postat

Hej,

Har du testat att avinstallera tidigare versioner? kan vara så att det ligger dubbelt och strular...Sen ska du väl ansluta USB sladden till Blackboxen när installationsprogrammet ber om det...?

Lycka till!

Ps. minns att med nya drivisar blev latencyn dubbelt så hög mot den drivisen som följde boxen...så installera från originalskivan om du har den kvar...

Postat

Hej.

Tack för svar.

Har installationsskivan kvar och med den fick jag "felsvaret". Tänkte att det är kanske nya drivrutiner den behöver och på M-Audio´s hemsida skrev man också som du säger att man skall avinstallera tidigare version så det gjorde jag för att göra en ominstallation , och när den är gjord koppla in usb-sladden till boxen men det går ändå inte. Kommer inte så långt att den frågar efter det. Tyvärr.

Får testa igen ett par ggr helt enkelt så kanske det funkar? Skall dubbelkolla också så det verkligen blev avinstallerat.

Det konstiga i det hela är ju att jag hade en Black Box ikon i kontrollpanelen men när jag klickade på den stod den som "not connected". Ursäkta att jag glömde det i första inlägget. Jag tycker det är mystiskt.

Postat

Hej igen,

Efter att ha avinstallerat alla m-audio program under "lägg till/ta bort program" -Testa att gå in i processer och avsluta "m-audiotaskbaricon.exe" innan du försöker installera från skivan...

• 3 veckor senare...
Postat

Hej

Tack.

Eftersom jag inte är någon "hacker" på något sätt så tappar jag lusten vid teknikstrul, men igår testade jag igen att hämta hem drivrutinerna från M-audios hemsida och då gick det bra helt plötsligt. Kan det ha varit något med att windows update inte hade uppdaterat sig själv tidigare. Igår när jagb startade om datorn gjorde den 18(!) uppdateringar, och det var efter det som jag installerade om drivrutinerna. Nu verkar det fungera att få ut ljud i alla fall, och ikväll skall jag testa att få in ljudet i Samplitude också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.