Jump to content
Annons

Vilket är bäst, audiophile 2496 el Echo mia midi


Carlos (oregistrerad)

Recommended Posts

Carlos (oregistrerad)

Hej! Jag funderar på att köpa ett nytt ljudkort eftersom audio inte funkar som det ska på mitt gamla (terratec dmx 6 fire) och då funderar jag på om jag ska köpa echo mia midi el audiophile 2496? Vilket är bäst? Killen i musik affären säger att mia har mindre brus? Snälla, jag har ingen aning om vad det är för skillnad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Echo gör bra ljudkort. Jag har själv Echo Layla 24 så jag törs nog påstå (utan att ha testat...) att Mia Midi är mycke bättre än Audiophile...... 😛

Edit: Claes hann före. 🙂

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara testat audiophile med mycket gott intryck!

Kan man påstå att Maya Midi har mindre brus? Jag tycker det låter konstigt!

Det är inte alls konstigt. Även om båda har omvandlare med samma upplösning - eller t o m samma omvandlarchip, så innebär det inte automagiskt att de låter likadant, eftersom det hänger på hela konstruktionen om det blir mer eller mindre brus...

Nu vet jag inte hur mycket (eller ens om) det skiljer i detta fallet eftersom jag inte har hört hur Audiophile låter, men Echo's kort håller en låg brusnivå och bra ljudkvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag skulle slå till på Audiophile kortet! det där bruset han snackar om är ett försäljnings knep! 🙂 visst Echo korten är väldigt bra men så även Audiophile 24/96 kortet! det är även billigare för dig (om pris spelar nån roll) och du lär inte bli besviken! 😉

Edit: Läste även att Echo Mia kortet är Discontinued, men det kanske inte spelat nån större roll? kanske blir billigare?

Lycka tll! 🙂

Mvh / Starion.

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle slå till på Audiophile kortet! det där bruset han snackar om är ett försäljnings knep! 😉 visst Echo korten är väldigt bra men så även Audiophile 24/96 kortet! det är även billigare för dig (om pris spelar nån roll) och du lär inte bli besviken! 🙂

Edit: Läste även att Echo Mia kortet är Discontinued, men det kanske inte spelat nån större roll? kanske blir billigare?

Lycka tll! 😎

Mvh / Starion.

Mia är Discontinued - men det är ersatt av Mia Midi - och jag förutsätter att det är Mia Midi som avses i ursprungsfrågan, eftersom det gamla Mia inte har funnit på länge... 🙁

http://www.echoaudio.com/Products/

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag skulle slå till på Audiophile kortet! det där bruset han snackar om är ett försäljnings knep! 😎   visst Echo korten är väldigt bra men så även Audiophile 24/96 kortet!  det är även billigare för dig (om pris spelar nån roll) och du lär inte bli besviken!  🙂   

Edit: Läste även att Echo Mia kortet är Discontinued, men det kanske inte spelat nån större roll? kanske blir billigare?

Lycka tll!     🙂

Mvh / Starion.

Mia är Discontinued - men det är ersatt av Mia Midi - och jag förutsätter att det är Mia Midi som avses i ursprungsfrågan, eftersom det gamla Mia inte har funnit på länge... 😉

http://www.echoaudio.com/Products/

Sorry! borde kollat bättre 🙁 Faktiskt verkar det som att Echo kortet verkar lite mer (Pro) än Audiophile 24/96. men faktum kvarstår, Echo kortet är lite dyrare. För att försvåra det ytterligare så skulle jag rekomendera att ta en titt på det nya E-mu kortet 1212m som verkar ha lysande data!! eller vad sägs om Pro Tools konvertrar för under 3000:- ? 🙂

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...