Jump to content
Annons

När blir Pro Tools 10 64-bitar?


FredKing

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag jobbar än så länge i Cubase 6.5 som är 64 bitar i väntan på att Pro Tools skall släppa en äkta 64-bitars version för ramminneshanteringen. Jag har haft Pro Tools 10 i en demo-period och det är ett fantastiskt program att jobba i men nackdelen är att det är fortfarande 32-bitar som stör det hela när man jobbar med samplingsbibliotek etc.

Finns det några rykten eller är det någon som vet om Avid överhuvudtaget har börjat arbeta på en 64-bitars version? Vad är bromsklossen?

Fredking

Redigerat av FredKing
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad kommer hända med alla tredjepartspluggar man har, kan man ju undra, kommer man att få uppgradera gratis till AAX???

knappast troligt........ 🙁

Rtas finns ju fortfarande.

Vad är fördelen med 64 bitar?

Mer av datorns minne kan sättas i bruk.
Link to comment
Dela på andra sajter

Om så är fallet måste ju Avid vara lite hyggliga..

Jag pratar inte om Avid, Det jag menar är de andra pluggtillverkarna (Waves, Slate, FabFilter, Sonnox m.m...) Jag undrar om jag kommer kunna uppgradera mina Rtas pluggar till AAX pluggar som 11:an förmodligen kommer att kräva utan att betala en massa pengar.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pratar inte om Avid, Det jag menar är de andra pluggtillverkarna (Waves, Slate, FabFilter, Sonnox m.m...) Jag undrar om jag kommer kunna uppgradera mina Rtas pluggar till AAX pluggar som 11:an förmodligen kommer att kräva utan att betala en massa pengar.....

Jag tänkte någon konverter av Avid som kan göra Rtas till AAX.

Men ja, förhoppningsvis är pluggföretagen schjyssta typer. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ja, förhoppningsvis är pluggföretagen schjyssta typer. 😏

Dom är nog slipade affärsmän som gör det som är bäst för dom, denna bransch idkar ju inte direkt välgörenhet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...