Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena folk!

Börjat komma igång lite nu men sitter fortf med min gamla t-bone thomann noname-mic, börjar bl-i dags för en "riktig" mic. Har tittat runt lite o tänker mig någonting i instegs-segmentet men inte någon skit. Tittade på NT1A och NT2A, troligen främst på NT2A. Jag ska främst spela in röst och akustisk gitarr med micen, men den kommer troligen även få bli lite allround för annat också då det är en hemmastudio av enklare mått. Tar gärna emot lite tankar o förslag på micval! Just nu ligger det o lurar på NT2A som verkar vara bästa valet.

Kristian

Annons
Postat

NT2-A är bra till mycket. En mick ska ju passa den egna rösten också, det vet man inte förrns man testat. Och knappt då heller...

NT2_a är bra på så vis att den är ganska okänslig för golvstamp som går upp i stativet.

Jag ska ev sälja min, om en affär med ett stereopar av en annan mick med olika upptagningskaraktärer går i lås. En mick som kan vara både cardioid, 8 och runtupptagande är alltid bra att ha. Den har ju dämppad också, och två olika lowcuts.

Postat

Jag slog till på en NT2A, jag lyssnade mkt på mansröster inspelade med den som liknar min egen o det lät kanon! Den är ju också ganska all round så känns som en bra investering när jag vet med mig att jag inte har ekonomin för att äga en mikrofonpark!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.