Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo...

Går det på nåt sätt att i Cubase använda ingångar från flera ljudkort?

Jag satte in ett nytt ljudkort i datorn men orkade inte ta ut det gamla så nu sitter jag på två ingångar och undrar om det på nåt sätt går att få till nån slags flerspårsinspelning?

Annons
Postat

Ja, det går att göra...

Har ingen aning om hur man skall göra dock, använder inte cubase.

Postat

Om det är kort från samma tillverkare, så kan det fungera fint om drivrutinerna är bra. Om det däremot är helt olika kort, så fungerar ASIO bara med ett av dem, medan det andra får använda en annan driver och på köpet får fruktansvärt lång latency om man monitorlyssnar... 😉

Postat

Det funkar i alla versioner - men det blir som sagt en våldsam skillnad i latency mellan korten, så det är inte alls kul... 🙂

Hur man gör för att aktivera fler in- och utgångar står i manualen, men någon sådan har jag inte tillgänglig för stunden. Kolla efter Inputs eller Outputs i registret, så hittar du nog rätt...

Postat (redigerat)

Hmm. Jag upptäckte ingen skillnad i latency när jag körde två skitkort (SB och Turtle Beach) samtidigt. Jag körde med Asio4All-drivaren och det funkade finfint för mig. Mappade trumpadsen genom detta.

Edit: Fast iof så körde jag Cubase vst 5.x. Menmen....

/H

Redigerat av Procedomani

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.