Jump to content
Annons

Strul med leverans från Thomann


LarsoyH

Recommended Posts

Hej!

Jag beställde ett paket i tisdags från Thomann men igår när jag kollade på tracking infon för att se vart det befann sig så fick jag se "Due to damage, the shipment could not be delivered and is being withheld for investigation." Nån som vet vad som menas? Har kontaktat thomann support men dom verkar sega på att svara. Har inte direkt lust att vänta nån längre stund på prylarna eftersom jag har en inspelning inbokad inom kort 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ring supporten. Du ska inte behöva vänta på någon fraktskade-utredning, dom får skicka ut nya grejer till dig.

+1

@LarsoyH: hang in there pal och håll oss uppdaterade.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag köpte en esp/ltd elgitarr från thomann som var helt kass, alltså vi snackar alla banden var ojämna vilket medförde en frett buzz av sällan skådat slag. Massor av finish skador och annat skit. Jag ringde den svenska supporten på thomann och dom bad om ursäkt. 2 dagar senare kom ups och hämtade gitarren på mitt jobb, och då betalade thomann frakten tillbaka till Tyskland. Jag fick pengarna tillbaka direkt när dom inspekterat gitarren.

Så dom var hur bra som helst.

Anledningen till att ditt paket är stoppat är förmodligen för att det är totaldemolerat. Och då är det billigare för thomann att få tillbaka den direkt istället för att du skall motta paketet och sen måste en helt ny leverans beställas tillbaks till tyskland. Dom kommer säkert att få ersättning för den söndriga produkten av fraktfirman och det är garanterat därför det står att det är under investigation.

Men ring svenska support dom är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom bad mig ringa till svenska posten för att ta problemet med dom. Men posten har ju inte öppet idag 😠

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom bad mig ringa till svenska posten för att ta problemet med dom. Men posten har ju inte öppet idag 😠

Det hände mig också. Det slutade med att jag inte fick någon ersättning för min trasiga gura 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte bara göre en liten update om hur det har gått. Ringde posten, vilka sa att paketet hade stoppats p.g.a. dålig paketering och skulle paketeras om. Sedan kom det som vanligt. Men fy skäms på thomann för paketeringen. Allt var nedslängt huller om buller i en STOOOOOR låda. (Halva lådan var tom). Det var några få tejpbitar samt några häftklamrar modell stor som skulle hålla ihop det rangliga paketet, och hörnen var öppna så man såg in i paketet. Vad jag kunde se så hade posten bara bättrat på tejparbetet lite.

Men allting verkar iaf fungera och inget blev skadat.

Slutet gott, allting gott.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte bara göre en liten update om hur det har gått. Ringde posten, vilka sa att paketet hade stoppats p.g.a. dålig paketering och skulle paketeras om. Sedan kom det som vanligt. Men fy skäms på thomann för paketeringen. Allt var nedslängt huller om buller i en STOOOOOR låda. (Halva lådan var tom). Det var några få tejpbitar samt några häftklamrar modell stor som skulle hålla ihop det rangliga paketet, och hörnen var öppna så man såg in i paketet. Vad jag kunde se så hade posten bara bättrat på tejparbetet lite.

Men allting verkar iaf fungera och inget blev skadat.

Slutet gott, allting gott.

...och jag antar att det inte ens fanns något skyddande packningsmaterial i lådan heller? Dåligt av tüsken 😏

Nåja, nu löste sig ju allting men alarm bells are ringing! ⚠️

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...