Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

EBS MicroBass ll heter den och på sidan av kartongen står det även Professional Outboard Preamp. Så den borde väl passa mig som är en hårdvarulirare?

Den har högtalarsimulering, tänkte använda den till att spela in elbas direkt utan att använda stärkare alls i min lilla studio...

Nån som använder en lika? Värt 1700, typ halva nypriset?, Den här är beg men ser fin ut. Att köra baslajn enbart genom en bra ren preamp tycker jag blir lite tråkigt ljud, kan det här vara grejen?

Jag såg nåt på youtube, tyckte det lät plåtigt... Vore vänligt med åsikter, jag har rivit sönder studion för närvarande o kan inte testa.

Annons
Postat

Vt Bass från Tech 21 är ett bra alternativ om du inte vill använda stärkare i studion, det finns

många fler alternativ på marknaden men Vt Bass är toppen tycker jag, väl värd att kolla in.

Den har också högtalarsimulering och är helt analog...

Postat

Vt Bass från Tech 21 är ett bra alternativ om du inte vill använda stärkare i studion, det finns

många fler alternativ på marknaden men Vt Bass är toppen tycker jag, väl värd att kolla in.

Den har också högtalarsimulering och är helt analog...

Mycket intressant! 🙂

Vänligen,

CHAE

kennethf (oregistrerad)
Postat (redigerat)

...

Redigerat av kennethf
Postat

Ingen som känner till Microbass ll? Jag har liksom redan köpt den på öppet köp. Borde jag lämna tillbaks den? EBS basgrejer är väl erkänt bra svenska grejer?

Postat

Känner till Microbass II gör jag, men jag har aldrig testat den så jag kan tyvärr inte

säga något vettigt om den

Postat

Känner till Microbass II gör jag, men jag har aldrig testat den så jag kan tyvärr inte

säga något vettigt om den

Inte jag heller.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.