Guitar Nilsson Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 EBS MicroBass ll heter den och på sidan av kartongen står det även Professional Outboard Preamp. Så den borde väl passa mig som är en hårdvarulirare? Den har högtalarsimulering, tänkte använda den till att spela in elbas direkt utan att använda stärkare alls i min lilla studio... Nån som använder en lika? Värt 1700, typ halva nypriset?, Den här är beg men ser fin ut. Att köra baslajn enbart genom en bra ren preamp tycker jag blir lite tråkigt ljud, kan det här vara grejen? Jag såg nåt på youtube, tyckte det lät plåtigt... Vore vänligt med åsikter, jag har rivit sönder studion för närvarande o kan inte testa.
Guitar Nilsson Postat 11 maj 2012 Trådstartare Postat 11 maj 2012 Här beskriver "Funkfingers" den på ett bra sätt. Den blir nog kvar i min studio... http://pratabas.se/viewtopic.php?t=40641&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=ebaa06f891defe7907cb4c569970e0f3
Kink G Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Vt Bass från Tech 21 är ett bra alternativ om du inte vill använda stärkare i studion, det finns många fler alternativ på marknaden men Vt Bass är toppen tycker jag, väl värd att kolla in. Den har också högtalarsimulering och är helt analog...
CHAE Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Vt Bass från Tech 21 är ett bra alternativ om du inte vill använda stärkare i studion, det finns många fler alternativ på marknaden men Vt Bass är toppen tycker jag, väl värd att kolla in. Den har också högtalarsimulering och är helt analog... Mycket intressant! 🙂 Vänligen, CHAE
kennethf (oregistrerad) Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 (redigerat) ... Redigerat 6 juli 2012 av kennethf
Guitar Nilsson Postat 12 maj 2012 Trådstartare Postat 12 maj 2012 Ingen som känner till Microbass ll? Jag har liksom redan köpt den på öppet köp. Borde jag lämna tillbaks den? EBS basgrejer är väl erkänt bra svenska grejer?
Kink G Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Känner till Microbass II gör jag, men jag har aldrig testat den så jag kan tyvärr inte säga något vettigt om den
SadamJR Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Känner till Microbass II gör jag, men jag har aldrig testat den så jag kan tyvärr inte säga något vettigt om den Inte jag heller.
Guitar Nilsson Postat 12 maj 2012 Trådstartare Postat 12 maj 2012 Inte jag heller. Borde ´kanske ta och pröva den? 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.