Jump to content
Annons

Vad ger ni för betyg?  

14 röster

1. 1. Vad ger ni för betyg?

• 1. Fett
      1
    • 2.
      1
    • 3.
      2
    • 4.
      0
    • 5. Kasst
      5

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Grab my jeans (Grandma cheese)

ARTIST/GRUPP: Da Limp

GENRE: Okänd för mig

LÅTLÄNGD: 2:15

KOMPOSITÖR: Da Limp

PRODUCENT: Da Limp

EV. MEDVERKANDE: Da Limp (jag) å nånstans hör vi även aorfreak

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3,73 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Hehe,,

I en mycket kort del i mitt liv, som varade ungefär 2 dagar, har jag varit på ny mark. Jag tror den här musikstilen kallas sidechain/kompressor... 😛

säg gärna vad ni tycker!

(ploj är skoj) 🙂

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Varken snyggt eller kul.

Postat

MOUAHAHAHAHAHAHA!!!!!

konspiration på hööög nivååå... (NEj, limpan å jag är INTE samma person)

kul grej med sidechaingrejjen. å jag tackar ödmjukast för att jag fick skrika några grejer i hans fula mik. 😛

Vackert min kompanjon å vapendragare! =)

Postat

Seriöst, jag tycker det är riktigt riktigt pinsamt när folk försöker driva med sådant dom inte begriper.

När jag hör den här övningen tänker jag på Helt Apropå-gänget som varje gång dom skulle gestalta en ungdom tog på sig en blå punkperuk.

"För fet för min u-båt", någon?

Ryyyys.

Postat
Seriöst, jag tycker det är riktigt riktigt pinsamt när folk försöker driva med sådant dom inte begriper.

När jag hör den här övningen tänker jag på Helt Apropå-gänget som varje gång dom skulle gestalta en ungdom tog på sig en blå punkperuk.

Ryyyys.

nej, du har ju rätt.. jag begriper ju ingenting.

Tur att du vet allt.

Förståss om du menar själva musikgenren så har du väl rätt....

men som sagt är det mest ploj, en kul grej att göra bara.

det är kul när det pumpar.. =)

men dagens himla musik är minst lika tråkig som mina fyra ackord..

tycker jag....

Postat

Ryyyys.

nej, du har ju rätt.. jag begriper ju ingenting.

Tur att du vet allt.

Förståss om du menar själva musikgenren så har du väl rätt....

men som sagt är det mest ploj, en kul grej att göra bara.

det är kul när det pumpar.. =)

men dagens himla musik är minst lika tråkig som mina fyra ackord..

tycker jag....

håller med. inte schysst att hacka på nån som bara gjort en kul grej liksom... 🙂

Postat
håller med. inte schysst att hacka på nån som bara gjort en kul grej liksom... 🙂

Det här är inte "bara en kul grej" - utan ett förtäckt inlägg i den debatt där ena sidan påstår att det är pissenkelt att göra bra dansmusik.

Jag har hört så många sådana här låtar sedan "Call On Me" kom:

Folkhögskolejazzare som ska "bevisa" hur enkelt det är att göra en Prydz - och sedan misslyckas totalt.

Bara pinsamt.

Postat

håller med. inte schysst att hacka på nån som bara gjort en kul grej liksom... 😆

Det här är inte "bara en kul grej" - utan ett förtäckt inlägg i den debatt där ena sidan påstår att det är pissenkelt att göra bra dansmusik.

Jag har hört så många sådana här låtar sedan "Call On Me" kom:

Folkhögskolejazzare som ska "bevisa" hur enkelt det är att göra en Prydz - och sedan misslyckas totalt.

Bara pinsamt.

tycker faktiskt att "grab my jeans" är bättre! 😲

nämen skämt åsido, måste man ta allt på sånt himla allvar liksom? jag är ju inte så insatt i dansmusik, så vad, förutom texten då, är den stora skillnaden på dessa två låtar? upplägget är ju typ detsamma.

Var inte för elak nu, är som sagt inte särskilt insatt... 😆

Postat

Ryyyys.

Håller faktiskt med. För att fixa upp parodi måste man ha järnkoll. Blir lätt oerhört pinsamt när okunskapen syns igenom.

Bra jämförelse med Helt Appropå.

cotte00 (oregistrerad)
Postat

Så här tycker jag.. (detta ger mig tillfälle att tycka till om call on me..)

Jag gillar inte den här musiken så jag tänker inte säga något om den mer än, om denna låt skulle spelas på en radiostation så trycker en limiter ljudet lite till, vilket verkligen inte behövs.. Jag kan inte koncentrera mig på annat än det som försvinner, som det redan gör..

kanske det blir en trend med att kompressa ihop en låt, om jag hade en masteringfirma så skulle nog jag ha sparkat masteringkillen-/tjejen om detta var deras slutprodukt..

det tycket jag..

Postat
kanske det blir en trend med att kompressa ihop en låt, om jag hade en masteringfirma så skulle nog jag ha sparkat masteringkillen-/tjejen om detta var deras slutprodukt..

Du verkar påläst.

Postat

vad är bra dansmusik?

Postat
vad är bra dansmusik?

Vad är en fråga?

Postat (redigerat)
vad är bra dansmusik?

Vad är en fråga?

vilket otroligt dåligt svar på frågan. trodde du kunde komma med något bättre, istället för att svara så otroligt mesig.

har du en åsikt om vad bra dansmusik är, eller inte? anser du att det går att definiera?

Redigerat av Itzhak Skenström
Postat
vad är bra dansmusik?

Vad är en fråga?

vilket otroligt dåligt svar på frågan. trodde du kunde komma med något bättre, istället för att svara så otroligt mesig.

har du en åsikt om vad bra dansmusik är, eller inte? anser du att det går att definiera?

Det mesiga här är att ställa en kvasifråga som varken går att besvara eller har med saken att göra.

Den som ställer frågor av typen "vad är bra?" är den irriterande nybörjaren i sällskapet - pojkrumsfilosofi funkar dåligt på internetforum.

Åsikt om "Call On Me"? Nehej, trodde väl det.

Postat
vad är bra dansmusik?

Vad är en fråga?

Det mesiga här är att ställa en kvasifråga som varken går att besvara eller har med saken att göra.

Den som ställer frågor av typen "vad är bra?" är den irriterande nybörjaren i sällskapet - pojkrumsfilosofi funkar dåligt på internetforum.

Åsikt om "Call On Me"? Nehej, trodde väl det.

vilket skämt du är.

det var du själv som skrev om "Folkhögskolejazzare som ska "bevisa" hur enkelt det är att göra en Prydz - och sedan misslyckas totalt"

och hänvisar till debatter om huruvida det är "pissenkelt att göra bra dansmusik"

du verkar ju själv ha en uppfattning om vad som är lyckat och inte.

jag ville bara få reda på vad, i lite mer konkret beskrivning. men visst, försök prata bort dig om irriterande nybörjare som ställer frågor om typen "vad är bra"

det var trots allt du själv som började prata om misslyckanden...

Postat
vilket skämt du är.

Där ser man.

Återigen - du ber mig skriva C-uppsats om "vad som är bra", utan att själv rulla bollen.

Det håller inte, din noob.

Postat (redigerat)
vilket skämt du är.

Där ser man.

Återigen - du ber mig skriva C-uppsats om "vad som är bra", utan att själv rulla bollen.

Det håller inte, din noob.

förlåt. inte meningen att låta dig vänta. du behöver din skönhetssömn...

jag frågade om din uppfattning i frågan.

min är enkel: bra är det som folk blir glada av att lyssna på, eller kanske ledsna. dåligt är sådant som inte berör.

det tycker jag.

bry dig inte om c-uppsatsen. ett vanligt svar på frågan räcker...

Redigerat av Itzhak Skenström
Postat (redigerat)

Naturligtvis kan jag lista alla skillnader mellan "Call On Me" och mr Ackis - skillnader som är helt uppenbara för oss som lyssnar på dansmusik.

Frågan är om 1. det är värt min tid eller 2. du kommer att fatta.

Redigerat av nattvaktaren
Postat

Naturligtvis kan jag lista alla skillnader mellan "Call On Me" och mr Ackis - skillnader som är helt uppenbara för oss som lyssnar på dansmusik.

Frågan är om det 1. är värt min tid eller 2. du kommer att fatta.

uppenbarligen är diskussionen värd din tid.

Postat
Det luktar påhopp... eller har jag skitit ner mig?

😱

Det blir lätt så om man inte har något intressant att säga.

Jag diskuterar inte med Troll. Punkt.

Postat
Det luktar påhopp... eller har jag skitit ner mig?

😱

Det blir lätt så om man inte har något intressant att säga.

Jag diskuterar inte med Troll. Punkt.

vilken mes du är nattvaktaren.

snacka om att inte ha något intressant att säga.

förlåt det var inte meningen att göra dig ledsen. jag har talat om precis vad jag anser i frågan. jag frågade vad som är bra dansmusik, och vad din uppfattning är.

du svarar att det är en kvasifråga som inte går att svara på, samtidigt så har du uppenbarligen klara åsikter om vilka som lyckas eller inte... skulle därför vara roligt att höra din definition om vad som är bra

att du låter bli att svara och försöker prata bort allt är bara ett tecken på att du inser att du är ute och cyklar och pratar emot dig själv.

jag är glad att du inser det, men det är ändå ruskigt mesigt av dig att försöka prata bort det och fokusera på annat.

sov sött

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.