Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå hallå...

vet inte om nån annan haft detta problemet, lyckades inte hitta det på forumet iaf...

det var nämligen så att jag satt i godan ro å spelade in elbas på en låt jag håller på med och plötsligt så "halv-hänger" sig cubase och slutar spela upp det som är på alla kanaler, och dessutom slutar den spela in. provade att spela in ett flertal gånger och en gång lyste oxå diskcache-"lampan" i programmet rött. bläää...

det enda som hörs är elbasen som jag spelar på precis i den stunden.

har bara typ 10 audiokanaler samtidigt å inte en massa efftekter direkt så det borde ju inte va nåt sånt. provade att köra bypass på alla effekter men det hjälpte inte heller. har kört grejer med upp till 40 kanaler som spelar samtidigt så det borde ju inte vara nåt problem tycker jag inte...

tämligen snabb/stor dator har jag:

Amd XP2500+

512MB Ram

200GB hårddisk

XP proffessional

nån som fattar vad jag snackar om??? 😛

Annons
Postat

Kan det vara nån vajsing med ljudkortsdrivrutinerna? (vild gissning)

Vilket ljudkort har du och har du provat att uppgradera till senaste versionen av drivrutinerna?

// David

Postat

Jag har det där problemet till och från men har inte funderat så mycket över det eftersom det inte händer konstant...

När jag köpte SX 3 'blev' min dator helt plötsligt på gränsen till för liten så där är nog en extra bidragande faktor.

Men när jag körde SX 2 kunde min Yamaha inte loopa korrekt om jag satta left locator på bar 0 (den första intill trackinspectorn alltså) utan den chokade en takt innan den loopade runt s.a.s

Har du satt 'reset midi on part end' ? om du hara massa residenta controllers som ligger oanvända kan det i vissa fall rendera lustiga drop-out's

Hmmm... kommer inte på mer just nu i denna debatten

Jag kör AMD XP 3000 - lite tweakad, 1Gb RAM, XP Pro

Postat
Kan det vara nån vajsing med ljudkortsdrivrutinerna? (vild gissning)

Vilket ljudkort har du och har du provat att uppgradera till senaste versionen av drivrutinerna?

// David

jag har ett "Terratec EWS88MT" 8in/8ut. nåt du känner till kanske? har alltid funkat felfritt...

Har de senaste drivrutinerna oxå. Kan det vara nåt virus eller nåt sånt skit? eller håller hårddisken på att säcka ihop kanske? eller nåt annat larvigt hårdvarufel. moderkortet är nog 2år gammalt iaf...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.