drloop (oregistrerad) Postat 6 maj 2012 Dela Postat 6 maj 2012 Senaste uppdateringen av Garageband för iPad innehåller ett nytt stråkinstrument. Riktigt bra för att få koll på dynamik med stråkar. Lätt använt och uttrycktsfullt. Gjorde en test, nedan en enkel timelaps video när jag jag också den gjord i iPaden för att testa lite ny teknik. Gillar det nya stråkinstrument, det ger en försmak på bra kontroll av instrument via touchskärm. http://www.youtube.com/watch?v=W-Y0nAbQeeY&feature=youtube_gdata_player Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 6 maj 2012 Dela Postat 6 maj 2012 Cool! Såg att det blev uppdaterat för ett tag sen på min padda också men hade missat vad det var! 🙂 Ska genast leka lite med den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 6 maj 2012 Dela Postat 6 maj 2012 (redigerat) Jo dom är ganska bra, hade önskat dom fanns som keyboard version också. Fast köra med stråke är grymt synd att man måste hålle inn den hela tiden, hade önskat det fans en auto knapp för den. Plus när kör notes, synd att man inte kan köra alla instrumenten samtidigt då. Redigerat 6 maj 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
engineer Postat 6 maj 2012 Dela Postat 6 maj 2012 Hur menar du med autoknapp? Det finns ju ett autokomp som på alla de andra smarta instrumenten. Annars kan man ju också koppla in sitt MIDI-klaviatur, precis som vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 6 maj 2012 Dela Postat 6 maj 2012 (redigerat) Jag menade för stråken, som man måste hålla in annars med andra handen. Detta är på notes sidan ej chords. gula längst till vänster. Redigerat 6 maj 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.