Jump to content
Annons

Heartbeats - TV6's nya dokumentärserie

Waltzberger (oregistrerad)

Recommended Posts

Vi får följa: Adrian Lux, Albin Myers samt duon Nause.

Tänkte bara ta upp ämnet.

Är det någon som följer det?

Själv rådiggar jag allt Adrian Lux har gjort och jag tycker det är intressant hur "independent" dem flesta är som jobbar inom deras genre.

Upptäckte också att Albin Myers måste vara den snällaste killen "in the business".

Min enda invändning är att det är för kort.

Vad är era thoughts?

Om ni nu har sett det 🙂

Dela på andra sajter

Annons

Nu är jag ju inte jätteglad i den nya housesvängen så det kanske färgar av sig lite.

Vad var meningen med den här dokumentärserien? Att följa ett gäng ungdomar med begränsat ordförråd? Ord som "fett" och "likom" i så gott som varje mening. Tämligen andefattigt. Inte mycket musikrelaterat. Det hela kändes som en dålig...ja...vad fan kollade jag på igår egentligen?

Jag skippar de kommande avsnitten.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Naaa... House är inte riktigt min genre förstår inte storheten i den här Press & Play underhållningen. Men det finns små guldkorn absolut så helt Anti är jag inte, men att köra det på loop och repeat kan bli fruktansvärt tjatigt. Men men... folket vill ju ha sånt och då ger man folket det dom vill ha.

Däremot ordförådet gör mig vansinning, men det är en helt annan diskussion, dom flesta verkar vara lite inåtvända och torra och dryga i värsta fall :-/

"Typ... liksom... helt sjukt"

"Hårdrockens Historia" var betydligt mer intressant"

Redigerat av Chrieon
Dela på andra sajter

Nu är jag ju inte jätteglad i den nya housesvängen så det kanske färgar av sig lite.

Vad var meningen med den här dokumentärserien? Att följa ett gäng ungdomar med begränsat ordförråd? Ord som "fett" och "likom" i så gott som varje mening. Tämligen andefattigt. Inte mycket musikrelaterat. Det hela kändes som en dålig...ja...vad fan kollade jag på igår egentligen?

Jag skippar de kommande avsnitten.

Ungdomar pratar så. Liksom.

Dela på andra sajter

Nu har jag kollat båda avsnitten, och det var rätt bra. Albin verkar som sagt vara en helskön snubbe, och Nause ska ha cred för att de inte viker sig för mainstreamsuktande kommerspopälskarna. De spelar sin grej oavsett om folk gillar det eller inte. Hur många band gör DET idag?

• Gilla 1
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ganska många faktiskt.

Inte inom House-musik och liknande kanske, mestadels brats som bara gör det för pengar och kändisskap känns det som. Just Adrian Lux och Nause har jag lyssnat på själv för att dom verkar ha en personlig stil, till skillnad från många andra. Kul att se serien när jag själv gillar musiken starkt 🙂

Redigerat av JamZam
  • Gilla 1
Dela på andra sajter

Såg precis avsnitt tre och fick till min förvåning reda på att den ena delen av Nause, Leo, är bror till Rebecca Scheja (Rebecca&Fiona), som är tillsammans med Adrian Lux.

Vilken jävla soppa!

Ett sidospår...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.