Jump to content
Annons

Hjälp med synthljud.

Gäst

Recommended Posts

Hej!

Jag har hittat ett synthljud som jag vill använda, men vill få den att låta "flat". Det låter typ som den loopar när jag håller in en not. Har bifogat en mp3 så ni hör vad jag menar.

Tacksam för svar!

Dela på andra sajter

Annons

Har inte lyssnat på ljudexemplet, men är ljudet en sampling (ex.vis NN-19 i Reason) eller är det ljud som är skapat av en synth (ex.vis Subtractor i Reason)? I det förra fallet är jag rädd att det inte går att göra så mycket. I det senare fallet tror jag att det kan hjälpa om du justerar sustainen, så att den blir längre.

Dela på andra sajter

Vad spelas det upp med? Sampler eller synt?

Det låter som en sampling med taskig inställning på loopen. Om du har tur går det att editera till samplingen och loop-punkterna för att det skall märkas mindre.

(Å andra sidan verkar det vara ett enkelt ljud som borde gå att få till med vilken hyfsad synt som helst.)

Dela på andra sajter

En pulswave med chorus/phaser som är samplad! Loopen börjar om mitt i en bruten phase. Du behöver inte använda en samplad synth där. Använd 3Osc i FL studio i stället! Ett simpelt och enkelt vanligt synthsound bara! 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.