eXode Postat 3 maj 2012 Postat 3 maj 2012 (redigerat) Propellerhead närmar sig release av Reason 6.5 som kommer öppna upp för Rack Extensions. Propellerhead har öppnat upp för användare att beta testa Reason 6.5 och Reason Essentials 1.5. Propellerhead passar också på att presentera tre stycken Rack Extensions som de själva har utvecklat: Radical Piano Detta är en pianomodul baserad på fysisk modellering. Läs mer om den och lyssna på ljuddemos hos propellerhead. Propellerhead berättar också om två andra moduler: Pulsar Pulsar LGM-1 is a dual channel modulation power house for the Reason rack. We call it a dual LFO but it’s also a powerful little synth in its own right. More info coming soon. Polar Polar is a classic harmonizer/pitch shifter with a host of modern tricks up its sleeve. Use it for old school harmonizing and stereo widening effects, or use it to go totally granular filtered pitch shift repeater on your music. More info coming soon. Slutligen bekräftar propellerhead att flera utvecklare jobbar på Rack Extensions men att många vill vara hemliga tills de har något att presentera. Några som dock gått ut med att de jobbar på Rack Extensions är: u-he Softube Rob Papen fxpansion GForce Software P - Peff Sugar Bytes Korg Sonic Charge Här ansöker du om att få beta testa Reason 6.5 eller Reason Essentials 1.5 Redigerat 3 maj 2012 av eXode
drloop (oregistrerad) Postat 4 maj 2012 Postat 4 maj 2012 Spännande, pianot gillade jag direkt. Bra som komplement till sample bibliotek. Ljudexemplen visade på mångfacetterad ljudpallet för piano.
Carle Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 Jag hoppas ju att Yamaha släpper en Dx7-klon som Rack Extension. Lexicon-reverb och Aural-exiters är också önskvärda. 1
eXode Postat 17 maj 2012 Trådstartare Postat 17 maj 2012 (redigerat) Jag hoppas ju att Yamaha släpper en Dx7-klon som Rack Extension. Lexicon-reverb och Aural-exiters är också önskvärda. Det behöver inte vara just Yamaha som släpper den men i övrigt ser jag gärna en DX7 klon! Tänk dig några sådana på lager i en combinator? 😄 Redigerat 17 maj 2012 av eXode
museo12 (oregistrerad) Postat 27 maj 2012 Postat 27 maj 2012 Är det någon som vet om Propellerhead har problem med inloggning nu? Blir hela tiden utkastad. Inte första gången jag har problem med inloggning där. 🙁
oscarb15 Postat 27 maj 2012 Postat 27 maj 2012 Jag har inte märkt något problem med inloggningen där. Kanske dålig browser, brandvägg eller något annat? kontakta deras support! Vågar inte beta testa, men ser fram emot att få testa deras 3 nya "racks"!
museo12 (oregistrerad) Postat 27 maj 2012 Postat 27 maj 2012 Jag har inte märkt något problem med inloggningen där. Kanske dålig browser, brandvägg eller något annat? kontakta deras support! Vågar inte beta testa, men ser fram emot att få testa deras 3 nya "racks"! Nja, kör Mac utan brandvägg. Kan jag missat någon inställning?
Lundin Postat 12 juni 2012 Postat 12 juni 2012 Nu vill jag ha 6.5, NU! Men jag vill ha den före dig..NU! 😄 Alltså, jag hoppas stenhårt på att få fler EQ's i alla färger o former och med fler band.. bortskämd med ett helt gäng till UAD känner jag mig inte alls hemma med den "begränsning" jag har i Reason.. gillar däremot skarpt hur Reason blev fr.o.m version 6 men.. mer EQ's o kompressorer nu för faijn.
drloop (oregistrerad) Postat 12 juni 2012 Postat 12 juni 2012 (redigerat) EQ brist lider jag inte av.... men kompressorer kan man aldrig få nog av, aldrig. Jag skall ha min 6.5 före dig till varje pris polarn... Ps. Pulverizern är min nya favvis device, satan vad hårda sångspår man kan få till. Ds. Redigerat 12 juni 2012 av drloop
drloop (oregistrerad) Postat 13 juni 2012 Postat 13 juni 2012 (redigerat) Polar, ge mig den nu! http://soundcloud.com/propellerhead/polar-voice Redigerat 13 juni 2012 av drloop
drloop (oregistrerad) Postat 14 juni 2012 Postat 14 juni 2012 Men jag vill ha den före dig..NU! 😄 Alltså, jag hoppas stenhårt på att få fler EQ's i alla färger o former och med fler band.. bortskämd med ett helt gäng till UAD känner jag mig inte alls hemma med den "begränsning" jag har i Reason.. gillar däremot skarpt hur Reason blev fr.o.m version 6 men.. mer EQ's o kompressorer nu för faijn. Nå har du den nu då?
Lundin Postat 14 juni 2012 Postat 14 juni 2012 (redigerat) Nå har du den nu då? Jag tror du narras.. Har du? Mffggghh.. om 6 minuter har jag den.. Men du vann loopen.. säg mig, hur känns det? 😄 Redigerat 15 juni 2012 av Lundin sa man inget om på regeringsnivå.
Carle Postat 16 juni 2012 Postat 16 juni 2012 Alltså Softubes FET compressor!!!!!!!! Den är..hrm... FET!
elinjani (oregistrerad) Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Hur fixar man licens till att testa Polar, Pulsar och Radical Piano? Jag lyckas låta ladda ner dem via authorizer men hittar inte var de laddas ner. När jag trycker Manage licens så står det att det inte funkar via usb-nyckeln, utan bara online. Fattar inte...? Fick ner 6,5 utan problem.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.