Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej alla! 😄

Jag gillar att skapa sÄ feta, ryggrads-knÀckande, hjÀrn-smÀltande ljud som möjligt. För att pÄ bÀsta möjliga sÀtt skapa ett sÄdant ljud finns det, enligt mig, bara ett verktyg; analoga synthar, dÀr vintagemodellerna tillhör gulderan för detta ÀndamÄl.

Problemet som jag stött pÄ Àr dock att dessa maskinella monster hade sin glansperiod för ca 30 Är sedan, vilket resulterar i det hjÀrtskÀrande faktumet att syntharna inte allt för sÀllan krÀver en och annan reparation för att kunna leverera pÄ max igen.

Jag varit pÄ jakt efter en Roland SH-101 i drygt en mÄnad nu. Utbudet Àr halvdant och defekta SH-101:or förekommer rÀtt ofta bland annonserna. DÀrför vÀnder jag mig nu till er pÄ studio forum i hopp om tips vart eventuella reparatörer för analoga synthar finns? Jag har kollat upp Analog Sweden men de sitter i Helsingborg. DÄ jag bor i Stockholm skulle det föredras med en mer nÀrliggande reparatör.

AlltsÄ;

-Vart finns det möjlighet till reparation?

-Är reparatören i frĂ„ga privat- eller företagsverksamhet?

-Pris...? Antar att detta varierar rÀtt ordentligt.

NĂ€r jag Ă€ndĂ„ skriver denna trĂ„d passar jag pĂ„ att utlysa min lĂ€ngtan efter en SH-101... till alla er eventuella Ă€gare dĂ€r ute som kanske vill sĂ€lja... 😉

LOVE&TECHNO!

/Anton

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Det finns eller fanns en snubbe som Àr asduktig pÄ detta i Sthlm, Jerker tror jag han hette och hade sin fixarlokal i HÀgersten tidigare, han frÀschade upp polarns Yamaha CS-70 bl.a. jag tror han började jobba pÄ Jam pÄ Roslagsgatan för 10 Är sedan (dock inte Àgaren Jerker A).

Kolla med dom om han Àr kvar dÀr, tar lite tid nÀr man lÀmnar analogsynt pÄ reparation till honom men han kan sin sak helt klart...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...