Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Av en speciell anledning behöver jag byta usb-port till mitt ljudkort. Men det går fan inte.

under ljudenheter syns kortet och är valt som standardenhet - men högtalaren nere vid klockan säger att inga enheter för uppspelning är installerade - samma med alla audioprogram - Cubase, Pod farm - osv

Sätter jag dock tillbaka den i gamla porten så vips funkar den.

Vafan!!!

Jag har avinstallerat kortet via enhetshanteraren och avinstallerat alla drivrutiner - bootat om datorn - ny enhet hittats - installerat med tillverkarens senaste drivisar som säger att installationen går fint men nä... hittas ändå inte - förutom i kontrollpanelen där det faktiskt hittas...

fattar ingenting

Är et Focusrite Scarlett

Windows 7 x64

Annons
Postat

det måste ju vara något register-mek detta. Någon jäkla nyckel som talar om vilken port detta ljudkort "ska" sitta i

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.