Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

+1 på Bricasti.

Kostar en rejäl slant...

Redigerat av drloop
Postat

Eventide Space. Den är överst på min lista över "musikprylar att köpa när ekonomin är lika lysande som tusen strålade solar"...

• Gilla 1
drloop (oregistrerad)
Postat

Ok, inte bäst med bra reverb mao? 🙂

Postat

Ok, inte bäst med bra reverb mao? 🙂

Jo, men över 30.000? Jag vill ha ett med snygga sång, trum o ak gitarreverb o delay. Usb osv gör jag inte med. Jag har ett TC 300 nånting i liveracken, men det låter fulare än portans inbyggda så det vill jag inte använda. Och portan själv är så stenålders SUN-studion-aktig att man får välja på antingen reverb eller delay, om jag inte vill bounca och jävlas. Det är därför jag aldrig har delay på nånting, live öser jag på med både reverb o delay.

Kanske blir att jag köper ett nytt Lexicon för runt 2000 kr i alla fall, de får fina omdömen de med.

http://www.zzounds.com/productreview--LEXMX200

Men här tycker de att mitt TC är bra oxå, det tycker inte jag, ljudexemplen på Lexicon i mp3 eller vad det är på Thomanns sajt tycker jag låter f-n så mkt bättre

http://homerecording.com/bbs/equipment-forums/rack/tc-m300-lexicon-mx200-168094/

Kanske jag kan hitta nåt beg... ☺️

Postat

Det är märkligt med hårdvarureverb. Många hävdar fortfarande att Lexicons superdyra burkar från 80-talet låter bäst av allt trots att de med dagens mått mätt nästan inte hade någon processorkraft alls.

Postat

Det är märkligt med hårdvarureverb. Många hävdar fortfarande att Lexicons superdyra burkar från 80-talet låter bäst av allt trots att de med dagens mått mätt nästan inte hade någon processorkraft alls.

Vad hette dom?

Det finns ett Lexicon LXP 15 II med halvtrasig display på Blocket.

http://www.blocket.se/ostergotland/Lexicon_LPX_15_II_40052204.htm?ca=5&w=3

Kanske borde jag hellre skambjuda på det än köpa ett nytt för ungf samma summa?

Postat

Vad hette dom?

Det finns ett Lexicon LXP 15 II med halvtrasig display på Blocket.

http://www.blocket.s...04.htm?ca=5&w=3

Kanske borde jag hellre skambjuda på det än köpa ett nytt för ungf samma summa?

Tänkte mest på Lexicon 480, som fortfarande är svindyrt när ett ex kommer ut på marknaden. Lexicon LXP 15 kostade väl ca 10 000 spänn när det kom ut på marknaden om jag minns rätt.

940_1193331169_480l-a1.jpg

Postat

Halloj!

Bricasti är helt suverän, särskilt på rum. Men jag stör mig på priset och på fläkten.

Lexicon är för mig fortfarande ändå helt outstanding om man ser till priset.

Jag kör med både PCM 92 och PCM 91.

91an håller jättebra, låter helt suveränt och brukar dyka upp

begagnade mellan 8000-12 000 kr. Jag är rättså kräsen

när det gäller reverb och 91an tycker jag är den bästa investeringen.

Annars finns Lexicon MPX1 som ett billigt alternativ, den har ett Lexichip om jag minns rätt.

Den går att djupdyka i ordentligt om man vill ändra alla möjliga parametrar.

Det brukar bli dyrt att handla billigt. Man köper en halvbudgetpryl och sitter halvnöjd.

Sen byter man upp sig i flera steg och det tar tid och kostar pengar.

Lycka till!

/Tompa

Postat

Det brukar bli dyrt att handla billigt. Man köper en halvbudgetpryl och sitter halvnöjd.

Sen byter man upp sig i flera steg och det tar tid och kostar pengar.

Det där var bland det klokaste jag läst på länge. Det har stämt många ggr, när jag trott att jag varit smartare än alla andra 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.