rockingring Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 Hittade det här för ett par dagar sedan, tror han är 94:a. Verkar dock som han har en ljus framtid, eller vad säger ni?
steelyfan Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 Skönt sound, cool vid, men låten som sådan vet jag inte om den ger så mycket mer än ett visst stämningskapande.Kanske kunde funka i bakgrunden till nån melankonisk filmscen? Stör mig lite på den i mitt tycke lite tvekande obligatstämman som gitarren spelar.Men coolt sound som sagt.
Die Hard (oregistrerad) Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 Nej det här gillar jag inte. Riktigt tråkig låt, ett sömnpiller. Tråkig sångröst han hade. Snacka om Dumboöron han har.
joachime Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 (redigerat) Snacka om Dumboöron han har. Jo, just dom är ju avgörande i sammanhanget. Redigerat 27 april 2012 av joachime 2
LaBrea Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 Rick Astley möter Erik Hassle, och introt låter som något som Meshuggah skulle kunna ha som avslutningsspår på nästa skiva. Ser inte hur han skulle kunna ha någon ljus framtid faktiskt.
Freddy Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 Inget speciellt för mig heller. Stör mig lite på gitarrspelet, samt det burkiga sångljudet. Låter som en demo i mina öron, inte någon färdig produkt.
rockingring Postat 27 april 2012 Trådstartare Postat 27 april 2012 För en kille (som då var 16-17) och att göra en sådan här låt med en riktigt grym text bevisar en hel del. Så jo, jag tror killen har en ljus framtid. Trodde inte folk var så sjukt mainstream här på forumet. Och avundsjuka för den sakens skull!!
JJRockford Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 För en kille (som då var 16-17) och att göra en sådan här låt med en riktigt grym text bevisar en hel del. Så jo, jag tror killen har en ljus framtid. Trodde inte folk var så sjukt mainstream här på forumet. Och avundsjuka för den sakens skull!! Vad är det här med att hänvisa till att folk bara är avundsjuka så fort dom inte gillar något? Det, samt jantelagen och att man bara är politiskt korrekt är nog de absolut sämsta argument som existerar. 2
rockingring Postat 27 april 2012 Trådstartare Postat 27 april 2012 Vad är det här med att hänvisa till att folk bara är avundsjuka så fort dom inte gillar något? Det, samt jantelagen och att man bara är politiskt korrekt är nog de absolut sämsta argument som existerar. Eller är det så? Varför inte ge cred istället för att såga? Att påstå att den här killen är dålig är ett minst lika dåligt argument.
JJRockford Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 Eller är det så? Varför inte ge cred istället för att såga? Att påstå att den här killen är dålig är ett minst lika dåligt argument. Det är ju så inom musiken, det går inte att tycka fel. Tycker man att någonting är dåligt så är det ju ingen som kan argumentera emot det och försöka hävda några objektiva sanningar. Håller för all del med om att det sågas onödigt mycket här och var, men det är ju så det här. Lägger man ut någonting till allmän beskådan så får man nog försöka stå ut med att alla inte gillar det, och att en del av dom också kommer uttrycka precis vad dom tycker.
hegobald Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 "Sjukt duktigt kille, det här gillar ni" Nope.. Tyvärr! Inte min cup of the! 3
perlin Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 Skitbra!! Musik är ju en konstform. Kommer att flyga förbi alla forumisters musik. Bra skådis/video dessutom, originell röst. Skönt Brittiskt. Blir berörd..
D Vibe Postat 1 maj 2012 Postat 1 maj 2012 Säkerligen århundrandets talang. Men låten var tråkig som få...
Frekvensspektrumanalysator Postat 2 maj 2012 Postat 2 maj 2012 Att blanda Suicide och Smiths med en skruvad gitarr och hostmedicin låter ju som ett intressant experiment. På papperet. Men när man hör det blir det pannkaka. Jag fastnar inte alls. Indiekidsen i våra villaområden blir nog däremot eld och lågor. Tänkbart soundtrack till intag av både Xanax och rosévin under en ångestladdad himmel på Emmaboda. 1
DionHarris Postat 2 maj 2012 Postat 2 maj 2012 Låter som råskiss av en låt som dom kan göra något bra av framöver. Lite svårt att dissa framförandet i det här formatet. Rösten finns ju där och med en bättre produktion så kan det bli ett spännande resultat.
crillemannen Postat 2 maj 2012 Postat 2 maj 2012 Att blanda Suicide och Smiths med en skruvad gitarr och hostmedicin låter ju som ett intressant experiment. På papperet. Men när man hör det blir det pannkaka. Jag fastnar inte alls. Indiekidsen i våra villaområden blir nog däremot eld och lågor. Tänkbart soundtrack till intag av både Xanax och rosévin under en ångestladdad himmel på Emmaboda. Hahaha
CHAE Postat 2 maj 2012 Postat 2 maj 2012 "Sjukt duktigt kille, det här gillar ni" Nope.. Tyvärr! Inte min cup of the! +1 Att blanda Suicide och Smiths med en skruvad gitarr och hostmedicin låter ju som ett intressant experiment. På papperet. Men när man hör det blir det pannkaka. Jag fastnar inte alls. Indiekidsen i våra villaområden blir nog däremot eld och lågor. Tänkbart soundtrack till intag av både Xanax och rosévin under en ångestladdad himmel på Emmaboda. ☺️ Väl funnet, FSA!
Mr Keys Postat 2 maj 2012 Postat 2 maj 2012 Hur vida han är en talang eller inte kan jag inte avgöra då jag inte är insatt i den här genren alls, men jag gillar absolut inte varken hans röst eller låten.
hegobald Postat 4 maj 2012 Postat 4 maj 2012 Undrar om vi inte var utsatta för något slags marknadsförings expriment! 🙂 Videon var välgjord i alla fall! 🙂
perlin Postat 4 maj 2012 Postat 4 maj 2012 Undrar om vi inte var utsatta för något slags marknadsförings expriment! 🙂 Videon var välgjord i alla fall! 🙂 ?
Guitar Nilsson Postat 5 maj 2012 Postat 5 maj 2012 (redigerat) Nja... Redigerat 5 maj 2012 av Guitar Nilsson 5
Die Hard (oregistrerad) Postat 5 maj 2012 Postat 5 maj 2012 (redigerat) Aldrig ens klarat av att bre en smörgås. Du frå bre och skicka han en med messmör på då. 😆 Och när det handlar om talang så har jag hört folk med klart större talang här på ena fingret än vad den här killen har. Redigerat 5 maj 2012 av Die Hard
Guitar Nilsson Postat 5 maj 2012 Postat 5 maj 2012 (redigerat) Felpost. Redigerat 5 maj 2012 av Guitar Nilsson
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.