Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett problem som driver mig till vansinne. Jag exporterar .wav-filer ifrån Renoise in i Logic till ett gammalt projekt jag har ändrat på men vill fortfarande ha kvar samma spår-inställningar jag hade när jag gjorde version 1 av min låt.

Problemet ligger i att jag får inget ljud från något av spåren när jag väl importerar filerna till Logic. Det enda som fungerar är ett spår och det är alltid samma spår som fungerar, vart jag än väljer att placera det och resten kommer det inget ljud ifrån även om Logic säger att det ska finnas ljud på spåret. När man lyssnar på spåren utanför logic i t.ex. quicktime så finns det ljud men såfort jag väljer att importera dem till Logic hör man ingenting.

Någon som har tips på hur man löser detta?

Annons
Postat

Vilken Logic version har du?

Hmm...du har inte lyckats "mute:a" spåren?

Alla andra spår på det gamla projektet, som du inte importerat, låter?

Kanske något med wav-formatet som Renoise gör? (vet inte vad Renoise är för något)

Har du testat exportera till AIFF?

Om du startar ett helt nytt projekt och importerar filerna, funkar det då?

Postat

Hej! Tack för svar!

Det verkar ha löst sig nu på någon konstig vänster... veti nte vad jag gjorde men änsålänge verkar det hålla (pepparpeppar) 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.