Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Tänkte kanske köpa in ett par c414. Men hur upplever ni skillnaden i praktiken på C414XLS och C414XLII?

Ljudexemplena på thomann visar en boost i diskanten på C414XLII som jag inte gillar då den oftast är i vägen upplever jag på sång. Dock täntke jag använda dem mest på trummor som antingen OH elelr rumsmickar.

jaja...Shoot med era erfarenheter så jag får höra hur ni upplever dem. Finns det ljudexempel hos er tas de glädjeligen emot 🙂

MVH

Anders

Annons
Postat

Om du ska investera i ett par 414 och främst planerar använda dom som instrumentmikrofoner rekommenderar jag ett par beggade C414 B-ULS. Brukar dyka upp på ebay för 4-5 papp styck.

Postat

Ja 414 B-ULS va nog de jag hade när jag jobbade i GBG. Är det stor skillnad på de och XLS? XLII tycker jag hade för mycket top det lilla jag hört av ljudexempel från thomann, men de exemplena är ju så missvisande, så vem vet.

MVH

Anders

Postat

Ja 414 B-ULS va nog de jag hade när jag jobbade i GBG. Är det stor skillnad på de och XLS?

Jag har inte A/B-testat B-ULS mot XLS, men vad jag förstått är XLS transformatorlös och har en annan korg än B-ULS.

De olika varianterna av C414 jag testat låter ganska olika. Om det var B-ULS ljud jag var ute efter skulle jag skaffa B-ULS.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.