Anders F Postat 23 april 2012 Postat 23 april 2012 (redigerat) Hejsan saknade en tråd på forumet där man kan lägga upp bilder från olika sessions man gör. Så jag tänkte jag kan starta en som alla kan fylla på med bilder av alla dess slag. Ljudexempel kan man lägga upp också, men bilderna ska vara i fokus såklart. Om detta redan finns så visa mig dit så slår jag ihop trådarna 🙂 Då börjar jag helt enkelt med lite bilder från senaste studioinspelningen och det är dag 1, med trummorna. Mickpositionerna är inte inställda, så ingen börjar klaga på det 🙂 Redigerat 23 april 2012 av Gizmozis
FreddeHstd Postat 23 april 2012 Postat 23 april 2012 Bra idé! Hemmabyggd subb-mick på kicken? Hoppas på bra fart i den här tråden!
Anders F Postat 23 april 2012 Trådstartare Postat 23 april 2012 ja, precis. En hemmabyggd Subkick som fick namnet big mama 🙂 Funkade klockrent på inspelningen. (hoppas också på bra fart i denna tråd) MVH Anders
Anders F Postat 23 april 2012 Trådstartare Postat 23 april 2012 (redigerat) Vad är det för studio? Hejsan Det är den studion som jag undervisar i och även då jobbar i via skolan. Så detta är en lokal jag kämpat mig blodig för länge och lyckades få 🙂 Stort lyft för både mig och mina elever. Om du vill höra ljudexempel på musiken som spelades in så kan du få det, men dock itne via denna tråd då det är cover musik. MVH Anders Redigerat 23 april 2012 av Gizmozis
BluesBoy Postat 23 april 2012 Postat 23 april 2012 När ribban redan är satt med de där bilderna skulle det vara rent pinsamt att lägga ut något för min del. 😛
Anders F Postat 23 april 2012 Trådstartare Postat 23 april 2012 NEJ! Sådan tråd skall detta inte vara. alla bilder ska få plats. Allt från sovrummet till största studion. MVH Anders
Neosus Postat 23 april 2012 Postat 23 april 2012 Finns redan Visa din hemstudio-tråd ...fast jag har iofs inget emot en ny tråd med "uppdaterade" bilder. Själv har jag inget att visa upp annars hade jag gjort det. Nåja.. detta inlägg var bara en parantes. 😄
Anders F Postat 23 april 2012 Trådstartare Postat 23 april 2012 Jo, fast den tråden är mer att visa upp rummet som sådant. Jag menar mer "levande" bilder från själva inspelningen, eller filmer som ovan länkade till. MVH Anders
Neosus Postat 23 april 2012 Postat 23 april 2012 Jasså där folk står och spelar in osv.. Okej min hjärna sover fortfarande. Sorry! 😄
Anders F Postat 23 april 2012 Trådstartare Postat 23 april 2012 Man behöver ju inte ta bilden precis när man spelar, men under den skapande processen eller sessionen helt enkelt. Inte att ställa upp allt snyggt och prydligt för en bra bild 🙂 MVH Anders
Anders F Postat 27 april 2012 Trådstartare Postat 27 april 2012 Bumpar bara för att visa tråden. Måste ju finnas massa roliga bilder där ute som bara väntar på att få se dagens ljus 🙂 MVH Anders
BurninSven (oregistrerad) Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 (redigerat) Den här kvalar väl in som sovrums/källar studio läget kan jag tänka, så med andra ord det är inte så najs miljö direkt. Jag testar och leker lite med en ide jag fick men det är så länge sedan så jag minns inte ens om det bidde nåt 😛 . Däremot så visar videon hur man kan köra live clinics som har med allt från låtskrivning till inspelning etc om man skulle vilja. http://www.justin.tv...ver/b/288452526 En till men där jag testlyssnar på snuttar av musik som lirat in. http://www.justin.tv/besthockeyplayerever/b/302523070 Redigerat 27 april 2012 av BurninSven
Farmer Boy Postat 27 april 2012 Postat 27 april 2012 Här kommer några bilder från östgötaslätten, tagna denna höst/vinter under inspelningen av ett av mina bands nya skiva. Ett par av bilderna är lite pimpade tyvärr, så man ser inte så bra men,men... Jag bakom mixerbordet. Koncentrerad trummis! Viktigt att ha kaffet nära:-) Mysigt ska det vara när man spelar in sång!
Anders F Postat 27 april 2012 Trådstartare Postat 27 april 2012 Nu ja. Himla trevliga bilder 🙂 keep em coming!
Top Floor Studios Postat 17 maj 2012 Postat 17 maj 2012 (redigerat) Dags att välja trumma. Klart, redo att köra. En favvobild till En bild underifrån och på andra änden av rummet Ännu en bild från andra änden Det var sommar-kvällssol när jag riggade ner. Lite gitarrläggning Lite poserande från studiohundens sida... Gitarrinspelning! Inspelning med en av mina absoluta favorittrummisar Akryltrummorna kommer till användning ibland också. En liten en från kontrollrummet Tydligare inspelningsbilder från dom övriga rummen (tydligare bilder på kontrollrummet, samt bilder på det mindre inspelningrummet) får jag nog återkomma med, eftersom dom genomgår en liten förvandling som är klar nästa vecka, så dom jag har är inte längre helt korrekta. Redigerat 17 maj 2012 av Top Floor Studios
wellness music Postat 17 maj 2012 Postat 17 maj 2012 Fantastiskt fin studio du har och vilket liverum. Grymt läckert!!!
Top Floor Studios Postat 17 maj 2012 Postat 17 maj 2012 Tackar. Ja, det är väldigt speciella rum. Liverummet är helt fantastiskt, speciellt för mig som trumtekniker. 72 kvadratmeter, 6 meter i takhöjd, dämpad och odämpad del, med vikväggar. Men jag har ju inte byggt själv på samma sätt som du, jag är väldigt imponerad av vad du gjort.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.