TripMan Postat 20 april 2012 Dela Postat 20 april 2012 Vilka compressor pluggar är bra att arbeta med. Har Waves C4 men vill ha lite mer förslag om några nyttiga pluggar så man får lite olika ljud färger att arbeta med. Vilka tycker ni låter bra? Help Children Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 20 april 2012 Dela Postat 20 april 2012 (redigerat) Du kan kolla igenom gearslutz efter samma trådar och få femtielva miljoner svar. Det beror på materialet du arbetar med,vad du ska komprimera, preferenser etc. Många säger CLA76, andra pultecemuleringar, DMG Comp, Waves RComp, etc. Transparens eller färgning. C4 är ju en multibandskompressor. Du kanske borde ha en bredbandskompressor. Vktigast är väl att lära sig arbeta med det man har, annars sitter man med 200 vstcomps och har ingen aning om hur man ska ratta någon av dem. Iofs - du kan kolla upp Softubes FET compressor. Den gillar jag. Redigerat 20 april 2012 av JohnRick Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 20 april 2012 Dela Postat 20 april 2012 Vilket program jobbar du i? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ljudteknikeraj Postat 4 september 2012 Dela Postat 4 september 2012 säger waves API både eq och kompressor dom gillar ja skarpt sen finns ju pultech och softubes pluggarna som johnrick sa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 4 september 2012 Dela Postat 4 september 2012 Waves C6, CLA76, CLA2A samt Abletons inbyggda kompressor är de jag använder. Oftast Abletons inbyggda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Miklo Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 (redigerat) Vintage warmer tycker jag du borde ha, underbar plugg! Kompressor/limiter Redigerat 5 september 2012 av Miklo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Här kanske du kan få lite tips: http://pluggar.wordpress.com/ mvh Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Om vi vänder på det, vad är det fel på den man får med i sin DAW (i mitt fall är det Reaper)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Om vi vänder på det, vad är det fel på den man får med i sin DAW (i mitt fall är det Reaper)? Tror trådskaparen är ute efter lite olika karaktärer att jobba med. mvh Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Ozone5-kompressorn gillar jag skarpt....har gått över från waves c4(har aldrig riktigt gillat hur man rattar c4) till den helt och hållet nu, gillar gränssnittet och hur man jobbar i den. Tror nog egentligen inte det spelar så stor roll vilken du väljer bara du gillar gränssnittet och de inställningsmöjligheter du vill ha finns...jag har testat drösvis kompressorer och tycker det går att få till det man vill i de flesta. Ska man komprimera väldigt hårt kan det dock skilja en hel del på dom.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
magnus83 Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 (redigerat) Jag har provat en hel drös med olika kompressorer genom åren. Men det slutar allt som oftast med att jag använder mig av Blockfish, en gratis plugg som går att ladda ner här: http://www.digitalfi...tem=2&subItem=5 Sjukt enkel att använda, jag kör den jämt på bas och sång. Redigerat 5 september 2012 av magnus83 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Jag skulle säga Softubes Fet Compressor för Reason, eller Reasons inbyggda men det är också för att de är de enda kompressorer jag jobbat mycket med och jag tor detsamma gäller de flesta som svarar i trådar som denna. Man tycker ofta att något låter bra för att man antingen läst någonstans att andra tycker det låter bra eller så har man kanske testat tre och nått bäst resultat med en och så kör man stenhårt på den. Människan tenderar ju att vara ganska lat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Med det sagt. Hittar du en som du tycker att du uppnår bra resultat med. Kör på, tills den helt plöttsligt inte låter bra. Då testar du något annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Jag gillar Waves CLA-3A väldigt mycket. Använder den till det mesta, dock främst trumljud och bas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.