Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag använder en Alesis perfomance pad i cubase5 64bit.

Jag använder kontakt4 och sd2 till mina trumljud.

Mitt problem är att noterna som spelas in via paden är för korta och då känner inte vst-instrumentet av slagen och då blir det inget ljud..

Det går bra att spela in och midin kommer in som den skall men nu skulle jag vilja förlänga notlängden i realtid när jag spelar.

Går det på något sätt?

Finns det något sätt i cubase där man kan förinställa inkommande notlängd?

MVH

Stephan

Annons
Postat

Det borde väl vara en inställning som finns i paden, med någon sorts minimun length, typ...

Annars finns det ju MIDI Modifiers ute i Inspectorn, så du skulle kanske kunna använda "Len Comp" för att fixa det. Jag är däremot inte säker på om det hjälper medan du spelar, utan det kanske bara är när du spelar upp det som har spelats in...

Postat

Vet inte hur det är med förbestämda längder. Men du kan ju annars i efterhand markera alla noter och sätta längden på dem under advanced quatize-menyn. Det går på ett litet nafs.

Postat

Tack för era svar!

Det är ju så att jag vill höra trummorna när jag spelar på dom och signalen som spelas in är för kort för att trigga igång samplingarna i samplern. Jag sitter och provar auto-q men det går inte att ställa in längden där verkar det som och sen vill jag inte ha det kvantiserat.

Det finns ju en plugg transformer men den förstår jag inte så mycket utav.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.