Jump to content
Annons

Recommended Posts

Lednote (oregistrerad)
Postat

Ska mixa en demo inspelad i cubase i en studio som kör Pro tools. Har provat att exportera/importera som omf men det funkar inte. Om jag överhuvudtaget lyckas exportera frÄn cubase utan att det hÀnger sig sÄ blir det fuck up nÀr jag ska importera i Pro tools. Pro tools hittar inte ljudfiler mm.

Nu fÄr jag sitta och bounca tvÄ kanaler Ät gÄngen som stereosplit och det suger nÀr det rör sig om 12 lÄtar och typ 40-60 kanaler i varje.

Annons
Postat

jag har hör att det ska gÄ att göra som du gjorde, dvs spara som omf-fil men har inte fÄtt det att funka.

Har du editerat spÄren i cubase redan? I sÄna fall Àr det enda lösningen att "extenda" varje enskilt spÄr sÄ att alla startar pÄ 0, och importera i pro tools.

Det Àr lite mekk med o göra det men jag har inte hört bÄn bÀttre/smidigare idé

Postat (redigerat)
Brojd, detta skulle vi kollat upp i helgen 😉

Det var ju iofs detta jag gjorde..

Edit-> förtydligande... jag gjorde en "conslolidate" pÄ alla spÄr sÄ att de började och slutade samtidigt och exporterade dem sÄ ni kan lyfta in dem i cubase.

Precis samma lösning som "eastbayfog" föreslÄr...

Redigerat av brojd
Postat
Brojd, detta skulle vi kollat upp i helgen 😉

Det var ju iofs detta jag gjorde..

Edit-> förtydligande... jag gjorde en "conslolidate" pÄ alla spÄr sÄ att de började och slutade samtidigt och exporterade dem sÄ ni kan lyfta in dem i cubase.

Precis samma lösning som "easybayfog" föreslÄr...

Aha det e mycket möjligt. Jag va lite trött mot slutet om du mÀrkte det hehe =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.