Jump to content
Annons

Recommended Posts

Lednote (oregistrerad)
Postat

Ska mixa en demo inspelad i cubase i en studio som kör Pro tools. Har provat att exportera/importera som omf men det funkar inte. Om jag överhuvudtaget lyckas exportera från cubase utan att det hänger sig så blir det fuck up när jag ska importera i Pro tools. Pro tools hittar inte ljudfiler mm.

Nu får jag sitta och bounca två kanaler åt gången som stereosplit och det suger när det rör sig om 12 låtar och typ 40-60 kanaler i varje.

Annons
Postat

jag har hör att det ska gå att göra som du gjorde, dvs spara som omf-fil men har inte fått det att funka.

Har du editerat spåren i cubase redan? I såna fall är det enda lösningen att "extenda" varje enskilt spår så att alla startar på 0, och importera i pro tools.

Det är lite mekk med o göra det men jag har inte hört bån bättre/smidigare idé

Postat (redigerat)
Brojd, detta skulle vi kollat upp i helgen 😉

Det var ju iofs detta jag gjorde..

Edit-> förtydligande... jag gjorde en "conslolidate" på alla spår så att de började och slutade samtidigt och exporterade dem så ni kan lyfta in dem i cubase.

Precis samma lösning som "eastbayfog" föreslår...

Redigerat av brojd
Postat
Brojd, detta skulle vi kollat upp i helgen 😉

Det var ju iofs detta jag gjorde..

Edit-> förtydligande... jag gjorde en "conslolidate" på alla spår så att de började och slutade samtidigt och exporterade dem så ni kan lyfta in dem i cubase.

Precis samma lösning som "easybayfog" föreslår...

Aha det e mycket möjligt. Jag va lite trött mot slutet om du märkte det hehe =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.