MRS8 Postat 18 april 2012 Postat 18 april 2012 Jag använder mej av en mp3-spelare med trummor, bas och ibland orgel som jag kör ut i PA´t. kompletterar med sång och gitarr så blir mitt enmansband 'live' Undrar om några fler gör som jag och isåfall vad ni har för mp3-spelare. skulle vilja använda en som spelar EN låt så att när det blir dags för nästa låt vore det bara att trycka på play(eller Nästa) de flesta spelarna idag spelar låtarna eftersom utan avbrott (har full förståelse för det). Tacksam för tips och ideer !
ONSatan Postat 19 april 2012 Postat 19 april 2012 bär upp min post Bra initiativ. Jag vill också veta detta. Ingen som har ett hum? Cheers!
Guitar Nilsson Postat 19 april 2012 Postat 19 april 2012 Jag kör med mini-disc. Borde verkligen byta till nåt modernare icke mekaniskt innan även den här brakar ihop. Men vad? Vilken spelare är lätt att ladda över mina minidisc-backtrax till? Play o pause osv har jag bredvid mig på scen, varför är det svårt för dig att trycka på på pause mellan låtarna? Jag har vissa "sjok" med låtar som passar ihop när det är ös på dansgolvet, den ena börjar så fort den förra slutar. Bra med minidisc är den stora displyen att hitta låtarna med, plus att den kan räkna ner tiden på låtarna baklänges. Då vet jag när det är dags att trycka på paus.
MRS8 Postat 19 april 2012 Trådstartare Postat 19 april 2012 "varför är det svårt för dig att trycka på på pause mellan låtarna?" inte såå svårt eg mest att med inlevelse till musiken glömmer jag att rusa fram till den och trycka på paus/stop 🙂
ONSatan Postat 19 april 2012 Postat 19 april 2012 Hm, jag trodde TS menade en mjukvaruspelare... DET letar jag efter en. Cheers!
Guitar Nilsson Postat 19 april 2012 Postat 19 april 2012 Hm, jag trodde TS menade en mjukvaruspelare... DET letar jag efter en. Cheers! TS ?
MRS8 Postat 19 april 2012 Trådstartare Postat 19 april 2012 jasså jag... vadå mjukvaruspelare? VLC-player eller dylikt ?
ONSatan Postat 19 april 2012 Postat 19 april 2012 jasså jag... vadå mjukvaruspelare? VLC-player eller dylikt ? Precis, det var det jag trodde du sökte. En enkel mjukvaruspelare som pausar mellan varje låt och som man bara trycker på typ "mellanslag" för att nästa i listan ska starta.
foffe87 Postat 19 april 2012 Postat 19 april 2012 Inte så billigt alternativ, men de flesta CD-spelare för DJs bör kunna ställas in att pausa mellan låtarna. De jag använt har i alla fall haft de möjligheterna (Pioneer och American Audio). 🙂
MRS8 Postat 19 april 2012 Trådstartare Postat 19 april 2012 har en mp3-spelare som heter creative med den funktionen men den går på batteri...och min nyare iaudio är inte så smidig(toutsh-knappar) min nyaste har ett bekvämt format, laddbart batteri men jag måste vara snabb och trycka på stopp. visst det funkar 🙂
android Postat 20 april 2012 Postat 20 april 2012 Vi brukade köra med mp3-spelare förr, en iriver T10. (Numer kör vi med en Zoom H4, vilket egentligen är en inspelningsapparat, men det går ju även att spela upp med den. Och i högre upplösning än min mp3-spelare.) Jag brukar lägga på 1 minuts tystnad i slutet på varje låt, för att vara säker på att jag hinner stoppa innan nästa låt börjar. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.