Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Öh, ja. Tjenare!

Jag är en snubbe på 18 år som lirat gitarr av- och -till i cirkus 6-7år. Är bosatt i Söderhamn

(igentligen lite utanför men, men...) där jag har bott hela mitt liv så det var ju inte så väldigt intressant.

Pluggar sista året på gymnasiet och lever därefter...

Annars då?

Jo, jag diggar "skum" musik. 60-70 tals progg-rock ligger mig varmt om hjärtat, får gärna vara experimentella/psykadeliska grejer a la Gentle Giant, Frank Zappa eller Pink Floyd. Utöver detta så är jag rätt insöad på improvisation i stil med Grateful dead, samt även lite blues och jazz.

Annars skulle jag nog säga att jag är lite utav en allätare, lyssnar på väldigt mycket musik, större delen av min vakan tid hör jag någon typ av musik i öronen. 😎

Som sagt så är jag ju huvudsakligen gitarrist men jobbar ständigt på att bli bättre på munspel, piano och didgeridoo (för närvarande är jag rätt usel på dessa instrument). Spelar även med i ett band, vi kör någon typ av punkhårdrockshalvfunkhistoria och förhoppningsvis så ska vi spela in en demo relativt snart.

Varför jag väljer att bli medlem på detta forum är för att jag som många andra har börjat fått ett enormt stort intresse för hela studio/inspelningsprocessen. Jobbar på att få ihop lite prylar till en egen liten hemmastudio så då passar det ju helt utmärkt att vara medlem här! Funderar även på att söka till någon typ av högre utbildning inom studioinspelning så ni kan nog förvänta er lite frågor angående det.

Ja just det... om någon trummis eller sångare i Söderhamnsområdet skulle vara sugen på att lira musik i stuk med http://www.myspace.com/rhyee (OBS! Inspelningarna är bara skitinspelningar och kommer att göras om så snart som möjligt som sagt!) så hör gärna av er!

Det var nog allt för mig, ha det gött! 🙂

Annons
Postat

Tack så mycket! Ja, Söderala är ju inte så långt ifrån Ljusne, trevligt! 🙂

Postat

Annars skulle jag nog säga att jag är lite utav en allätare, lyssnar på väldigt mycket musik, större delen av min vakan tid hör jag någon typ av musik i öronen. 😎

Ordet allätare får mig alltid att tänka på en get på en soptipp, men jag gillar dina referenser i övrigt, så välkommen.

Postat

Välkommen hit! Blev en smula nyfiken på ditt band.. Vad heter ni? Jag lirar också punk å rock, kommer från aaaaangry hudik! Hoppas du kommer att trivas här på forumet 🙂

Postat (redigerat)

Ordet allätare får mig alltid att tänka på en get på en soptipp, men jag gillar dina referenser i övrigt, så välkommen.

Tack så mycket! 🙂

Allätare kanske är att ta i men jag skulle nog klassa min musiksmak som väldigt "bred", vad nu det betyder. 😄

Redigerat av Mufflonfar
Postat

Välkommen hit! Blev en smula nyfiken på ditt band.. Vad heter ni? Jag lirar också punk å rock, kommer från aaaaangry hudik! Hoppas du kommer att trivas här på forumet 🙂

Tack! 🙂

Bandet jag lirar i heter kort och gott "Rhye". Känner du någon trummis eller sångare i huuudik som skulle kunna digga denna musik så får du gärna sprida ordet! 😉

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Välkommen och lycka till.

Postat (redigerat)

Tjena! Och välkommen!

Vi på bilden nedan hälsar dig hjärtligt välkommen! (Där finns många många fler, men några behövde få sina kateter och annan skit justerade när bilden togs).

Från vänster till höger, uppifrån och ner:

Claes (prez), chrisB (consiglieri), Hellpig, Valle (probationary), Ulf_A, ®offe, hackeman, aROCKER, Linus, Piccazzo, trombonisten, Nattvaktaren (missing in action), Lindeberg, drloop, joachime, Guitar Nilsson (ordf. meldemsrådet), Demonproducenten, Vallhagen, KillwithSkill (sgt. of arms).

old%2Bfarts%2B1.gif

Redigerat av Valle
Postat

Gillar du shoegaze?

Har inte inte lyssnat speciellt mycket på shoegaze, inte mer än att jag vet vad det är.

Dock lyssnar jag en del på både post-punk och post-rock. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.