Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej !

Finns det nåt smidigt sätt att "flytta med sig" de inställningar man gjort i ett projekt till ett annat ?

tex. om man har fått till ljudet på trummor bas och gitarr på en låt kan man då kopiera över pluggar,volyminställningar, ponorering m.m. till resterande låtar som man spelade in vid samma tillfälle på ett smidigt sätt ?

//Magnus

Annons
Postat

Finns säkert nåt annat sätt att göra det på, men en variant är ju att du sparar hela ditt projekt med ett annat namn och sen lyfter du in spåren från nästa låt. Om du ska ta bort spåren från föregående låt först så är det såklart viktigt att se till att de bara tas bort från arrangemanget, men att de fortfarande finns kvar på hårddisken.

Postat

Tror jag hittat en halvbra lösning iallafall....

Jag markerar tex alla mina trummspår och sparar som en chanelsetting och markerar sedan samma spår i nästa projekt och laddar upp den det jag sparade.

Verkar som jag får med allt när jag gör så.

//Magnus

Postat

Det skulle ju funka, men jag gillar att börja från noll och testa lite nya pluggar och liknande även fast man i slutet sitter med samma gamla vanliga inställningar...

Postat (redigerat)

EDIT: Sorry, läste inte riktigt hela =). Vet inte hur man gör =)

Redigerat av Bloeas
Postat

Det skulle ju funka, men jag gillar att börja från noll och testa lite nya pluggar och liknande även fast man i slutet sitter med samma gamla vanliga inställningar...

Va är då vitsen med att flytta inställningar från ett projekt till ett annat om du ändå vill testa dig fram?? 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.