Niklas Gunhamn Postat 14 april 2012 Dela Postat 14 april 2012 Behöver lite tips... Funderar på att köpa en ny interface-hårdvara, vad skall jag köpa? Krav/önskelista; - 16 analoga kanaler (behöver inte ha mikförstärkare, det har jag gott om i olika format) - helst FW eller USB så att det är 'portabelt', dvs inte PCI(-E) - skall så klart fungera både med Mac och PC - vill ha ngt som låter riktigt, riktigt bra Måste jag uppgradera till PT 10 för att använda 'third party IO'? Kör idag PT LE 8.0 med en Digi002Rack. Använder inbyggda 4 mik + 4 line analog ingångar samt 8 kanaler via ADAT (med en extern Focusrite Octopre). Det låter väl OK, men jag vet inte riktigt hur mkt bättre det kan bli. Nu har jag gått igenom och uppdaterat typ allt annat, så interfacet känns som svaga punkten. Att byta till ngt annat program är jag helt enkelt inte sugen på, orkar inte lära mig ngt nytt, lägger hellre tiden på att lära mig att sätta rätt mikrofon på rätt instrument, om man säger så. hlsn Niklas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 14 april 2012 Dela Postat 14 april 2012 (redigerat) Nej, PT9 går att köra med 3e parts interface. I mellan pris klassen så duger ju en Digi002a alldeles utmärkt. Då kan du istället köpa en riktigt bra preamp med egen AD t.ex API a2d. Annars kan du ju kolla på ett begagnat RME 800 kanske? Även UAD nya interace Apollo verkar intressant, då får du med antingen en DUo kort eller Quad bereonde på modell. Och har du en 30k att lägga kan jag rekommendera SSL Alphalink med en monitor controller. Redigerat 14 april 2012 av crillemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 19 april 2012 Dela Postat 19 april 2012 Behåll din 002:a och skicka den till Black Lion Audio för modifikation så får du en rigg som antagligen slår det mesta. Känner till studios som gjort detta och är väldigt nöjda. http://www.blacklionaudio.com/content.php?p=7 Har själv haft samma som du (002R + Octopre) och var inne på att skicka den "Overthere" men det blev en PT HD2 istället. Matte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.