Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Varför ska det vara så dyrt å uppgradera från Cubase SL till SX2 c:a (3500-4000)kr,

men har man VST (any level) så kostar det bara 1990 kr. Vad är det för skillnad mellan SL och VST, trott att SL var bättre eftersom den är nyare och kör på samma motorer som SX. Känns som Steinberg trampar en på tårna. 😲

Skulle vara tacksam om någon kan ge mig ett bra svar på denna fråga.

MVH-Zando.

Annons
Postat
Varför ska det vara så dyrt å uppgradera från Cubase SL till SX2 c:a (3500-4000)kr,

men har man VST (any level) så kostar det bara 1990 kr. Vad är det för skillnad mellan SL och VST, trott att SL var bättre eftersom den är nyare och kör på samma motorer som SX. Känns som Steinberg trampar en på tårna. 😛

Skulle vara tacksam om någon kan ge mig ett bra svar på denna fråga.

MVH-Zando.

Hej Zando,

Det finns anledning till att man har den väldigt förmånliga priset för att uppdatera från Cubase Vst. Detta är för att steinberg vill få upp sina användare till SX och lämna vst genrationen. Dessa kunder skall kunna har fått en chans att hänga med utvecklingen. För dessa kunder har betalt för programmet innan. Jag kan förstå att man blir lite arg, men ta den ilska och var glad att andra kan få förmånen att köra samma program som du för ett bra pris.

Listpris för Cubase SL2 till SX2 4095 kr inkl moms.

Det bör tänka över är om det värt för just dig att att uppdatera. Sysslar man stereomusik inte surround och enklare postproduktion så räcker SL mer än väl.

Jämför gärna i denna tabellen över skillnaderna..

ftp://ftp.steinberg.net/fwd/info_download...ison_en_26K.pdf

Mvh

Daniel Sunebring MI7

Postat
😛 Hej Daniel, Tack för ett bra svar. kollade lite på länken och nej jag behöver inte SX 2 Surround system, så det blir en uppgradering till SL 2.0 . Tack igen MVH-Zando
Postat

Det man kan sakna i v1 är ju full delay compensation. Vad gäller SL och SX skulle jag vilja hävda att SL räcker gott och väl för 98% av de som använder Cubase. Folk köper det mest bara för att de är den dyrare varianten, inte för att de egentligen saknar något.

/Majken

Postat
Det man kan sakna i v1 är ju full delay compensation. Vad gäller SL och SX skulle jag vilja hävda att SL räcker gott och väl för 98% av de som använder Cubase. Folk köper det mest bara för att de är den dyrare varianten, inte för att de egentligen saknar något.

/Majken

Precis vad jag menar 😆

Postat

/Majken

Precis vad jag menar 😄

Jag läser visst som en kratta idag. På nåt vis trodde jag att du avrådde från att uppdatera v1 till v2. Vette tusan vad jag fick det ifrån, dags att ta igen all förlorad sömn kanske 😆

/Majken

Postat

Har läst nånstans att man får 50 ny funktioner till SL2.0,vet ej om man får användning av alla dessa funktioner, men jag kommer att uppgradera till SL2 vid senare tillfälle, hoppas till det bättre. 😆

Postat
Har läst nånstans att man får 50 ny funktioner till SL2.0,vet ej om man får användning av alla dessa funktioner, men jag kommer att uppgradera till SL2 vid senare tillfälle, hoppas till det bättre. 😄

I promise you, you wont need it man 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.