Jonte Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 Vill med detta inte starta en politisk debatt, tänkte bara dela med mig lite av mina slutsatser... 🙂 Ett grekiskt ordspråk säger "De som inte intresserar sig för politiken låter sig styras av dårar" Följdaktligen drar jag slutsatsen att: De som intresserar sig för politiken är dårar.. Sen kan man ju alltid diskutera vad som är bäst, styras av dårar eller att själv vara en...
Stinkey (oregistrerad) Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 Helt klart bästa att vara en!!! (Minst1) 😄
Fredrikmo Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 Nejnejnej...det där håller inte. Det föreligger ingen kausalitet mellan att vara en dåre om man intresserar sig för politik om det är så att man blir styrd av dårar om man inte intresserar sig för politik. Därför kan du inte dra den slutsatsen, i alla fall inte på logiska grunder, utan bara av emotionella skäl vilket i detta fall blir en "slutsats" baserad på fördomar. Det finns ju alternativa sätt att betrakta människor som intresserar sig för politik. Om man intresserar sig för politik kan det ju exempelvis lika gärna bero på att man vill förkovra sig i ett ämne för att inte bli styrd av dårar. Man behöver ju inte bli politiker själv bara för att man intresserar sig för ämnet. 😄
Jonte Postat 2 mars 2005 Trådstartare Postat 2 mars 2005 Helt rätt, min slutsats var uppenbarligen fel... Kan man då dra slutsatsen att om 1. Den som inte intresserar sig för politik låter sig styras av dårar 2. Politiker styr landet så är politiker dårar till dess att man intresserar sig för politik?
Claes Holmerup Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Uttrycket ska kanske snarare tolkas som att om man inte röstar så innebär det en fördel för den politik som man tycker sämst om... 🙂 Att "intressera sig" för politik är ju för det stora flertalet bara en fråga vart fjärde år... 😉
Diwic Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Du kan däremot dra slutsatsen att den som inte låter sig styras av dårar intresserar sig för politik. // David
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.