Jump to content
Annons

Alone


Nån idé att göra klar?  

14 röster

  1. 1. Nån idé att göra klar?

    • Absolut
      10
    • Nja
      0
    • Släng
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Alone

* ARTIST/GRUPP: Jag

* GENRE: ingen aning faktiskt

* LÅTLÄNGD: 3 minuter

* KOMPOSITÖR: Jag

* PRODUCENT: jag

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 2.6mb

* STATUS: skiss

* LÅTLÄNK: Alone.mp3

Satt o meckade ihop en låt igår. Skulle va kul me feedback. Allt är programmerat nu, men om jag bestämmer mig för att göra färdigt så blir det nog bara akustiska instrument rakt igenom.

obs! Sången är hopplöst kass, jag vet (det är inte jag som kommer sjunga sen). Vissa textrader är ganska pinsamma också. Ha överséende 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kalas....och sången är inte kass som du försöker påskina kanske lite för mycket AT men helt klart bra. Bra ljud, steel... du som lirar? Skulle lätt köpa plattan 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ska det låta!

Bra låt, spännande arr, snygg ljudbild och balans.

Texten är inte så kul kanske? Men bara kanske.

Bland det coolaste jag hört på forumet på bra länge! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagts tidigare: du ska inte skämmas för din sång, långt ifrån dåligt! Snygg låt, får lite känsla av Stina Nordenstams första skiva, återhållsamma småjazziga instrument med din röst i centrum. För föresten en känsla av att du sjunger ganska lågt i ditt register, det låter som det blir lite för bekvämt för dig vilket gör det hela lite oengagerat. Partiet 1:50-2:10 giller jag inte alls, det låter lite ..... hårdrocksballadsgnälligt ( 😄 sjuk liknelse kanske). Men annars vill jag bara säga: bra jobbat, lyssnar gärna på det fördiga resultatet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Kul med lite positiv respons, tack!

Pelle: Texten e halvrisig, och dessutom sjungs det fel ord lite här och där. Är det sångsättet du stör dig på på sticket eller melodin? HÅller med om att det låter lite töntig hårdrock om det nu när du säger det, men tror det hänger på sättet att sjunga det på mer än melodin. Fast vet inte säkert.c

edit:

karl: nä, det är programmerad steel.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Pelle: Texten e halvrisig, och dessutom sjungs det fel ord lite här och där. Är det sångsättet du stör dig på på sticket eller melodin? HÅller med om att det låter lite töntig hårdrock om det nu när du säger det, men tror det hänger på sättet att sjunga det på mer än melodin. Fast vet inte säkert

Har inga åsikter om texten (lyssnade knappt på den om jag ska vara ärlig). Nej det jag störde mig på var hur du sjunger i sticket. Och att det kommer samtidigt som hela ljudbilden växer. Less is more, håll tillbaka lite där bara så blir det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helskön!

Tycker absolut att du skall göra den färdig. Påminner som sagts tidigare litet i stil med en tidig Stina Nordenstam till en början.

Vid 1:51 blir det progressivt det gillar jag, kanske förlänga den något med ett utökat pianosolo utan sång?

Progressive Jazz Ballad skulle jag kalla genren 😛

Låt en "riktig engelsman" titta igenom texten innan bara så blir allt perfekt. Jag kan höra litet "street noise" i bakgrunden någonstans, jag vet inte, kanske en idé...

Bra jobbat VaCum!

Din röst var rätt cool faktiskt.

P.S. Det var inte alls min mening att vara otacksam mot dig förut i mitt Davis thread, men jag kan tyvärr inte svara på musikteori - Ok? D.S.

Cheers

Bonamici 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar vilken höjdare. Smart komponerat och läckert lirat. Coola jazz-licks på pianot, överhuvudaget överraskande låt som utvecklas spännande (fan här låter man som en kvällstidningsrecensent! 😳 )

Nå, tycker sången funkar fin-fint. Det enda som stör lite är "chicke-chacke-shakern" i slutet som blir lite vass, men det kanske är mina laptop-högtalare som spökar.

Bor mycket musik i dig Vacum. Spanar alltid in dina spår lite extra (gör det även med Trippel-Max och Karls alster).

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm. Då paddlar jag nog motströms då när ja yttrar mig

jag tycker inte om musiken något vidare eller sången, men de

e väldigt kreativt och mixen låter bra, men de e lite för

omelodiöst för min smak. ...... meeeehn smaken e som baken.

Tyckte iallafall att de va på gång efter 01.30 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt schysst, VaCum! 😳

Tycker visst då din röst funkar bra, än om den ligger pyttelite platt på sina ställen (beror snarare på effekter (avsaknad av) än rösten i sig). Och man förväntar sig nästan att du ska lyfta några stämmor eller en hel oktav när låten börjar ta fart....

Vändningen låten tar vid 01:50 gillar jag skarpt! 🙂 Du kanske skulle testa att smyga in lite mjuka körer lite tidigare?

Oavsett var det här en kul överraskning. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Pelle: Blandade ihop ditt och dummedans svar lite tror jag 😳 Sorry.. Är med på dina resonemang hursomhelst och håller med.

Hacke: har inte resurserna att oktavera detta :/ Men detta är ju en skiss så riktig sång med riktig sångare är det ju läge på. Lite tydligare (snyggare) fraseringar o stämmor kommer väl då också...

Bonamici: Den nedskrivna texten är grammatiskt riktig. Det är jag som skrålar fel bara. Dessutom har jag lyckats byta ut dom mest pinsamma raderna nu.

Hemskt vad ni funderar över sången. Detta är stöd-stödsång och den är riktigt pissig. Den som tycker annat måste va knäpp. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemskt vad ni funderar över sången. Detta är stöd-stödsång och den är riktigt pissig. Den som tycker annat måste va knäpp. 🙂

Hm, funderade lite över sången, saknar pissigheten som ska lyfta mitt intellekt :rolleyes:

Liiiite för....onödigt komplicerad? Det är ekvilibristiska övningar i den högre skolan, och det uppskattas väl bland det frälse du vistas bland i detta forum, men det kan också uppfattas som "svårt och introvert" ?

Arseldaskljuden som startar vid 1:50 och som daskar hårdare och hårdare gör mig lite nervös och torr om läpparna...(BortBortBort Fula Arseldaskarljud! Vems arsel slår du på?)

Men det är värt en bira nästa IRL, mkt bra proddat, och som sagt, intellektrugent typ 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Arseldaskljuden som startar vid 1:50 och som daskar hårdare och hårdare gör mig lite nervös och torr om läpparna...(BortBortBort Fula Arseldaskarljud! Vems arsel slår du på?)

Men det är värt en bira nästa IRL, mkt bra proddat, och som sagt, intellektrugent typ :rolleyes:

Kul o höra att du blir nervös av knäljuden 😉) Det är ju lite tanken att det ska stressa.

Såå himla komplicerat är det väl inte?? 6 akord i hela låten och enkla melodier rakt igenom.

Ser fram emot ölen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...