Jump to content
Annons

Lös fantommatning? Eller nåt?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Vid enstaka tillfällen spelar jag för nykter sittande publik. Då blir det lite fel med backtrax o elgitarr, det passar bättre med Taube o Dan Andersson naturellt utan magiska trix...

. Nya Yamahatopparna har en mick, o två lineingångar bak, men ingen fantommatning. Beta58 som jag sjunger i går bra, men att micka upp akusten med mina småmembranare utan fantommatning går inte.

Det vore en fröjd att kunna ta med sig enbart gitarren två mickar o en fullrangelåda, jag är van att släpa på en halv industri.

Finns det lösa fantommatningsburkar för tex ett 9-volts batteri?

Eller är det smartare att skaffa en mini-mini-pytte mixer med fantomknapp?

Demon-producents-matning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På ljudprovet "Vocal EQ" är det nåt eko/reverb? Står inget om effekter i beskrivningen. En sån liten burk med ett just reverb vore bra.

Jag har exakt den där mixern, använde den som inearförstärkare. Och det finns inga effekter i den alls. Däremot så har den effektsend/retur så man kan koppla in en extern enhet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den vore fin. Med bara en av Yamalådorna klarar jag mig långt.

Fan vad jobbigt det är att höra den kvinnan som skriker på ljudproven! Är inte det samma ord och melodi som en äldre karl sjunger skitsnyggt som ljudprov på Rödes hemsida?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju fortfarande bara en mikingång så om du ska använda mer än en mik så behöver du ju en mixer.

Tar jag bägge Yama-lådorna har jag en på varje. Med en XLR-kabel som link emellan låter bägge mickarna i bägge lådorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...