Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Kanske ska skriva en kommentar eftersom jag fick dig nyfiken på den modellen. Jag tycker att den är väldigt prisvärd, låter bra och detaljerna kommer fram. Inte jättedjupa i basen (som du ville) men väldigt jämna. Funkar utmärkt i långa pass såsom mixsituationer, inte minst för att de sitter bra och inte pressar som en tving på huvudet tills man får ont i huvudet.

Postat (redigerat)

Verkar vara bra grejer. Inte så svinpälsigt dyrt heller...

Jag undrar en sak... Finns det inga exempel på lite ovanliga men erkänt duktiga mixare som föredrar att alltid göra finmixen i (öppna?) lurar? Alltså hellre än monitorer....

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat

Hittade fina recensioner på dem. Nån tyckte de kunde bli varma faktiskt. Ljudet får superbetyg, både bas mid o topp. En enda tyckte mellanregistret var dåligt. En snubbe hade köpt sina lurar 20 år innan (!) och ville inte byta mot nåt annat. De tillverkas lika än, det säger ju en del.

http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B0011UB9CQ/ref=dp_top_cm_cr_acr_pop_hist_all?ie=UTF8&showViewpoints=1&tag=tesuk-21

Postat

Jag gillar dessa och andra Beyerdynamic-lurar jag testat. Jag brukar köra lurar när jag sitter och klipper och redigerar hemma. Så sambon slipper störa sig på att höra de fyra första takterna innan refrängen 100gr.. eller så. Mixade helt i dessa förr, men nu kör jag monitorer också.

Postat

Jag gillar dessa och andra Beyerdynamic-lurar jag testat. Jag brukar köra lurar när jag sitter och klipper och redigerar hemma. Så sambon slipper störa sig på att höra de fyra första takterna innan refrängen 100gr.. eller så. Mixade helt i dessa förr, men nu kör jag monitorer också.

Coolt.... Här får de så bra betyg att man kan fundera om det är nåt mygel. men det är nog bra grejer, vad sugen jag blir...

http://www.headphoneinfo.com/content/Beyerdynamic-DT-990-PRO-Headphones-Review-715.htm

Postat

"Usability......0,5"?

Ja vad menas med det? Användbarhet nästan noll? Eller vad betyder usability? Jag är lurad som vanligt. 🤪

Får trösta mig med ljudbetyget där 10,0 av 10,0 möjliga. 😄 Nu måste väl mina mixar också bli 10-poängare? 😆

Får jag vara så nyfniken att jag frågar vad BluesBoy har för monitorer?

Att lurarna är ATH-M50 och HD280 pro visste jag redan

Postat

Så typiskt. Hörlurarna kan varken skicka SMS eller låsa upp bildörren, bara alstra ljudvågor. Användbarhet 0,5.

Postat

Så typiskt. Hörlurarna kan varken skicka SMS eller låsa upp bildörren, bara alstra ljudvågor. Användbarhet 0,5.

Inte ens kamera?

Postat

Var på Konsum o hämtade lurarna nu! Verkar helt supergreat. Här finns en fin diskant som inte existerar varken i Eventmonitorerna eller ATH-M50 lurarna!

Nu finns det möjligheter att få till master-eq.

Tror jag med hjälp av hårdvarulirarburks-eq ge Eventerna ett litet treble-lyft så de härmar de här lurarna.

Nu hör jag hur bra som helst det cymbalkrisp jag saknat i mina mixar. Här är det tom lite för mycket

http://soundcloud.com/user7908154/01-viola-7

250 ohm är lite tungdrivet för laptopen märker jag. men fan vad bra grejer att mixa med, det här var precis vad mina öron behöver.

Postat
Här finns en fin diskant som inte existerar varken i Eventmonitorerna eller ATH-M50 lurarna!
Javisst, på Event BAS gäller det att trimma upp diskanten lite på baksidan. Men har du en hårdvaru-EQ av hög kvalitet är det såklart bättre.

Kul att du blev nöjd! 🙂

Postat

Javisst, på Event BAS gäller det att trimma upp diskanten lite på baksidan. Men har du en hårdvaru-EQ av hög kvalitet är det såklart bättre.

Kul att du blev nöjd! 🙂

De heter inte BAS utan EVENT Studio Precison G. På baksidan står det ASP6.

Nu har jag gjort om en annan låt, mestadels med DTT990 Pro som lyssning, blev förvånad hur bra bla sångljudet är genom ny-lurarna. Ställer jag full gas på diskantpotten bak på monitorerna är det ganska dovt ändå i jämförelse. DTT har lite tunnare med bas än ATH-M50, men det kompenserar jag på hörlursförstärkarens bas-eq, knappt fem över tolv räcker. En lustig grej nu när jag mixade med de här är att jag gillade ljudet även genom både ATH-M50 och de gamla DT150, i de sistnämnda brukar allt bli för vasst för mig förr,

Fick tillbaka min gamla längtan efter ett par lite större passiva trevägs monitorer med volympottar på både mid o diskant,

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.