KillwithSkill Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 (redigerat) New v6.2 Software Features: New! 1176 Classic Limiter Collection Painstaking new emulations of legendary M.T. “Bill” Putnam-designed 1176, the most popular compressor ever made Includes three famous versions: Rev A, Rev E, and AE Models entire electronic path, including transformers, FET and bipolar transistor amplifiers, and colorful input / output distortion Accurately models ultra-fast hardware attack time New “No Ratio” or Attack “Off” provides popular amplifier-only mode, adding 1176 distortion without compression All multi-button ratio combinations now available Includes Artist Presets from Andy Johns, Andrew Scheps, Carl Glanville, David Isaac, Ed Cherney, Hugo Nicolson, Jacquire King, Joe Chiccarelli, and Vance Powell Redigerat 6 april 2012 av Lundin slog samman 2 poster
joachime Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 Trevligt med no ratio-läget. Och alla andra lägen. Synd att UAD-1 inte längre får vara med. Please note that UAD-2 Software v.6.2 is not compatible with legacy UAD-1 hardware, nor mixed “UAD-1-and-UAD-2” systems. Installing this software will disable your UAD-1 hardware. Men man verkar kunna få $200 per UAD-1-kort om man byter in dom till ett UAD-2.
KillwithSkill Postat 5 april 2012 Trådstartare Postat 5 april 2012 (redigerat) Trevligt med no ratio-läget. Och alla andra lägen. Synd att UAD-1 inte längre får vara med. Men man verkar kunna få $200 per UAD-1-kort om man byter in dom till ett UAD-2. Japp har redan laddat ner min voucher! En himla tur att ingen ringde på min annons. Satt ut mina tre gamla UAD-1 tillsammans för 1500:- för nåt årsen, men ingen nappade. Sen dess har dom legat i lådan! Blir att slå till på ett ytterligare Quad. http://fitzpatrick.s...=2201#more-2201 Redigerat 5 april 2012 av KillwithSkill
mietek Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 FYFAN. Så jävla ledsen över att det är UAD-2-exklusivt 🙁
Peter Roos Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 (redigerat) Men man verkar kunna få $200 per UAD-1-kort om man byter in dom till ett UAD-2. Tack för tipset, Joachime! (Och KillwithSkill för den andra länken!) Ska genast ner till Andreassons Musik och byta ett UAD-1 mot en Satellite. Mvh/Peter Redigerat 5 april 2012 av Sleap
Lundin Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 (redigerat) Hehe.. kollade på 4Sound igår och det går att köra Trade-in även här o få samma deal.. o det är najs. Men, jag undrar om inte fler än jag undrar varför man inte kan få byta in UAD-1 kort o få 200 Dollar för varje o sen lägga till deg o tjacka exempelvis ett Apollo.. Jag mailade Mr Putnam nyss och frågade varför de inte har en sådan option... vore toppen-trevligt om de tänker om. Redigerat 5 april 2012 av Lundin var ett helsike att förstå.
Peter Roos Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 Hehe.. kollade på 4Sound igår och det går att köra Trade-in även här o få samma deal.. o det är najs. Men, jag undrar om inte fler än jag undrar varför man inte kan få byta in UAD-1 kort o få 200 Dollar för varje o sen lägga till deg o tjacka exempelvsi ett Apollo.. Jag mailade Mr Putnam nyss och frågade varför de inte har en sådan option... vore toppen-trevligt om de tänker om. Bra idé! 🙂
Freddy Postat 6 april 2012 Postat 6 april 2012 Japp har redan laddat ner min voucher! En himla tur att ingen ringde på min annons. Satt ut mina tre gamla UAD-1 tillsammans för 1500:- för nåt årsen, men ingen nappade. Sen dess har dom legat i lådan! Blir att slå till på ett ytterligare Quad. http://fitzpatrick.s...=2201#more-2201 Kill, du har fetare mac än mig, så vad är det som driver dig att investera i dessa kort? är det pluggarna som du tycker är överlägset bättre än andra? Jag har en på papperet mycket klenare mac än dig, men jag har långt långt kvar till taket på mitt största projekt än. Har aldrig själv provat UAD.
KillwithSkill Postat 6 april 2012 Trådstartare Postat 6 april 2012 Kill, du har fetare mac än mig, så vad är det som driver dig att investera i dessa kort? är det pluggarna som du tycker är överlägset bättre än andra? Jag har en på papperet mycket klenare mac än dig, men jag har långt långt kvar till taket på mitt största projekt än. Har aldrig själv provat UAD. Nja, jag blir mer & mer kluven till UAD's dsp-kort. Att dom skulle vara bättre än andra köper jag inte för en sekund! Men det jag gillar är att Universal Audio försöker att simulera gamla klassiska burkar. Så som gamla band-echon, reverber, dealyer, flangers osv... Ruttnar på dom att korten är undermåliga och dyra! Och det har jag sagt till dom om. Men nu har man rätt många pluggar från dom och dom kommer ju inte sluta sälja balla pluggar. Så taket för dsp kommer hela tiden att höjas. Och nu så får man ändå en slant för sin gamla. Men samtidigt så för den summan pengar så får man hela SSL-bundeln som har gått äver till native. Och då är det vansinnigt högt till taket, med tanke på vilket maskin man sitter på! Klipper in från ett annat forum där det testats med pluggen Brainworx EQ i stereo: Pro Tools HD2= 30st plugins. UAD-2 QUAD= 80st plugins. NATIVE (Datorns egna processor, 6 core 3,33 GHz) 1050st plugins med default flat EQ . Och 443st med "heavy duty settings". Och det här är med en 6-core. Jag har ju en 12-core! Så i praktiken så skulle jag kunna köra 850 instanser med pluggen Brainworx med "heavy duty settings". Det motsvarar 11 stycken Quad-kort!!! Hyenor!
Larsson Postat 7 april 2012 Postat 7 april 2012 jag slår nog till & köper dessa ändå, har demat lite under dagen och de låter onekligen krämigt värre men jag håller med 100%.. dsp-korten är satans påfund! 🙁
Lundin Postat 7 april 2012 Postat 7 april 2012 Mmm.. kör man inte ur datorns processor så är ju ett DSP-kort egentligen bara onödigt, jag tror att oddsen jämnas ut betydligt om man kör ett riktigt projekt där det rullar ett flertal tunga VSTi'er samtidigt och man börjar närma sig taket för datorns processor att då ha en extra motor som lugnt beräknar pluggarnas algoritmer.. Men det är väl så att antingen har man mest grejer när man dör eller så låter man bli och får då en "tvåa" inristat på gravstenen 😄
KillwithSkill Postat 7 april 2012 Trådstartare Postat 7 april 2012 Mmm.. kör man inte ur datorns processor så är ju ett DSP-kort egentligen bara onödigt, jag tror att oddsen jämnas ut betydligt om man kör ett riktigt projekt där det rullar ett flertal tunga VSTi'er samtidigt och man börjar närma sig taket för datorns processor att då ha en extra motor som lugnt beräknar pluggarnas algoritmer.. Men det är väl så att antingen har man mest grejer när man dör eller så låter man bli och får då en "tvåa" inristat på gravstenen 😄 Hehehe ja! Sjukt, min MP har inte knäat en enda gång av cpu-svaghet. Största projektet jag haft igång är på 240 audiospår. Varav mitt Quad låg på 60% Inte så mkt pluggar där. Men övriga pluggar var över 400 stycken och burken låg på 25% Så jag fattar egentligen inte varför jag inte ser mig efter några andra pluggar. Fast det är lite svårt att skita i UAD!
Lundin Postat 7 april 2012 Postat 7 april 2012 Så jag fattar egentligen inte varför jag inte ser mig efter några andra pluggar. Fast det är lite svårt att skita i UAD! Framförallt är det ju sinnesjukt med pengar man spenderat på pluggar som man troligtvis aldrig får igen om man får för sig att sälja... Jag kan inte sälja mina iaf.. mest för att man själv skulle dö om man såg priset i den annonsen.
Larsson Postat 8 april 2012 Postat 8 april 2012 alltså.. fan vilka grymma pluggar dessa är får en ITB:are som mig att grina av lycka (snudd på) så nu vet ni det 😆
Jon Rinneby Postat 9 april 2012 Postat 9 april 2012 Mjo fast om alltså.. fan vilka grymma pluggar dessa är får en ITB:are som mig att grina av lycka (snudd på) så nu vet ni det 😆 Mjo fast om du testar ubk-1 så kommer du skratta ännu högre 😉 http://www.kushaudio.com/kush/kush_videos/ubk1_videomanual/Resources/ubk1_videomanual.mov
drloop (oregistrerad) Postat 9 april 2012 Postat 9 april 2012 Mmm, varje gång jag ser sånt här blir jag sugen. Men nu kör jag Reason och där blir det inget UAD inte. Skönt att slippa ifrån att uppgradera sin host plus alla pluggar. Eeehh, men vänta nu sa någon rack extensions? 😉
KillwithSkill Postat 9 april 2012 Trådstartare Postat 9 april 2012 Mjo fast om Mjo fast om du testar ubk-1 så kommer du skratta ännu högre 😉 Rolig plugg det där. Gillar videon! Inte speciellt dyr heller! Hmm? Blir att köpa den lite längre fram 🙂
Larsson Postat 9 april 2012 Postat 9 april 2012 Mjo fast om Mjo fast om du testar ubk-1 så kommer du skratta ännu högre 😉 http://www.kushaudio...videomanual.mov jo jag har sneglat på den.. men har ingen ilok och drar mig för att skaffa.. men det kanske är dags att krypa till korset nu ändå vill ju ochså ha slate vcc som är ilok den med ska heltklart kolla närmare på ubk-1 iaf 🙂
Jon Rinneby Postat 9 april 2012 Postat 9 april 2012 (redigerat) jo jag har sneglat på den.. men har ingen ilok och drar mig för att skaffa.. men det kanske är dags att krypa till korset nu ändå vill ju ochså ha slate vcc som är ilok den med ska heltklart kolla närmare på ubk-1 iaf 🙂 Om du sneglar på vcc så det vara värt att vänta på Waves NLS som släpps inom en snar framtid. Verkar lovande. mvh Jon Redigerat 9 april 2012 av Yllet
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.