Niklas J Blixt Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 Är det någon som har några bra tips på metoder och/eller pluggar till Cubase 5 för mac, skulle behöva få bort eller åtminstånde minska bruset på ett annars perfekt gitarrspår. Alla tips mottages med öppen famn.
mrpimmy Postat 20 december 2012 Postat 20 december 2012 (redigerat) Är det någon som har några bra tips på metoder och/eller pluggar till Cubase 5 för mac, skulle behöva få bort eller åtminstånde minska bruset på ett annars perfekt gitarrspår. Alla tips mottages med öppen famn. Detta undrar jag också, men jag kör pc... Redigerat 20 december 2012 av mrpimmy
mrpimmy Postat 20 december 2012 Postat 20 december 2012 Detta undrar jag också, men jag kör pc... Jo, det finns ju iZotope RX som ska funka. Dock vet jag inte om det är bra eller inte.
bodin (oregistrerad) Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Kanske nån av dessa pluggar gör jobbet. http://www.waves.com/content.aspx?id=91#Restoration
JohnRick Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 (redigerat) Waves gör givetvis bra grejer med sina X-noise och Z-noise. Sedan finns det ju prylar från Sonnox och Wavearts också (samt många fler). Måste dock fortfarande tillstå att iZotope RX är gjutet vad gäller brusreducering. Oavsett vitt, rosa eller brunt. Framför allt att man kan behandla alla filer kirurgiskt och spektralredigera. Dock bara en bråkdel av vad den sviten kan åstadkomma. I ditt/ert fall hade ju en noise gate varit bra, men det kanske blir bakvänt efter själva tagningen. Bredbandsreducering är väl bästa sättet. Alternativt se hur mycket av bruset som försvinner med ett lågpassfilter. Niklas - måste också komplimera dig till ditt val av övningsplatta. HQ använder jag ofta, ofta. Just nu ihop med stick control som jag nu kör igenom för tredje gången. Redigerat 4 januari 2013 av JohnRick
Niklas J Blixt Postat 4 januari 2013 Trådstartare Postat 4 januari 2013 Waves gör givetvis bra grejer med sina X-noise och Z-noise. Sedan finns det ju prylar från Sonnox och Wavearts också (samt många fler). Måste dock fortfarande tillstå att iZotope RX är gjutet vad gäller brusreducering. Oavsett vitt, rosa eller brunt. Framför allt att man kan behandla alla filer kirurgiskt och spektralredigera. Dock bara en bråkdel av vad den sviten kan åstadkomma. I ditt/ert fall hade ju en noise gate varit bra, men det kanske blir bakvänt efter själva tagningen. Bredbandsreducering är väl bästa sättet. Alternativt se hur mycket av bruset som försvinner med ett lågpassfilter. Niklas - måste också komplimera dig till ditt val av övningsplatta. HQ använder jag ofta, ofta. Just nu ihop med stick control som jag nu kör igenom för tredje gången. Tack för tipsen JohnRick, har i och för sig bytt gått över helt till Pro Tools nu. Men jag ska definitivt kolla in pluggarna dom flesta lär väl finnas till PT också. Angående övningsplattan så har jag nog aldrig haft en bättre någonsin. Det enda jag saknar är att kunna öva vispspel på den.
JohnRick Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Var några månader sedan du initierade tråden ser jag nu... 😎
joachime Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Jag har använt både Waves Z- och X-noise i liknande situationer, med bra resultat.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.