Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är ute efter en hårdvaru synth där man kan spara sina setting med projektet i datan. tex cubase.

så att när man öppnar projektet i tex cubase så återställs alla ljud o inställningar på synthen som dom var när man sparade projektet. om ni fattar.

dom synthar jag uppfattat har denna "total recall" funktion är Virus Ti samt Motif syntharna.

är det nån som vet några fler som har denna funktion?

mvh.

Annons
Postat

Vet inte hur det är nuförtiden men förr i tiden då jag körde Notator på en Atari dator så brukade jag köra ner en MIDI sysdump på ett sen så fort jag skulle börja med ett nytt projekt så spelade jag upp den sysdumpen för synthen så var den "total recalled" så att säga.. Borde väl funka på dagnes synthar också? 🙂

Postat

Jag gör ibland samma sak med min Little Phatty, dumpar "current panel" i början av spåret.

novation (oregistrerad)
Postat

Korg Micro-X funkar på samma sätt med VST editor, säkert samma med deras större modeller också.

Postat (redigerat)

Fast alla synthar som kan spara och läsa MIDI sysdump borde fungera. Gjorde det ju redan på 80-talet så jag kan inte tro att synthar gått bakåt i utvecklingen! 🙂

EDIT: förtydligande.. Med sysdump menar jag MIDI SysEx 🙂 Lite mer utförlig info här http://tcsupport.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/425/~/recommended-software-for-midi-dumps-%2F-back-ups-%2F-software-updates

Redigerat av hegobald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.