Jump to content
Annons

Sup. TU-97 preamp trasig, söker alt. ny preamp?

Recommended Posts

Kent (oregistrerad)
Postat

Fick tag i en Supreme TU-97 (stormembran, rör, kodens.) med trasig preamp (lampa lyser ej, hela säkringar). Att lämna tillbaka preampen är ej möjligt och jag vet inte om det är någon idé att laga den.

Hur som helst så är jag sugen på att först säkerställa om micen är hel och alternativt försöka drivas micen genom mitt ljudkort om det är möjligt (48V fantom). Genast stötte jag på hinder eftersom sladden till micen är av ett slag som jag inte stött på tidigare och som inte passar XLR-honan på ljudkortet. Sladden motsvarar input-honan på bilden nedan.

Är det någon idé att försöka driva en sådan här mic genom ljudkortet och är det ens möjligt?

Om möjligt, finns det någon form av adapter man kan köpa som omvandlar den här typen av kontakt till vanlig XLR?

Ni förstår säkerligen mitt problem men jag försöker också komma undan så billigt som möjligt och köper helst inte en ny preamp.

IMG_20120402_130056.jpg

Annons
Postat

Rörmikrofoner har en annan strömförsörjningslösning än kondensatormikrofoner (som matas genom stift två och tre på en vanliga XLR kontakt).

Har du kontaktat 4sound/musikbörsen? Det är väl deras eget märke.

Kent (oregistrerad)
Postat

Tack för den info'n jocke!

Har pratat med en "Johan" från MRS nu och vänligare samt snabbare support har jag aldrig varit med om. En ny transformator är på väg hem till mig. =) Tack för knuffen jocke.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.