Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Någon som testat shure A50 D och kan säga om den funkar bra eller inte. Komemr använda sm57:or i den.

MVH

Anders

Annons
Postat

A50 D är namnet på Shures fäste för att montera på en trumsarg. Är det PG 56 du menar?

Postat

Nä, det är deras trumsargfäste, kanske skulle lagt i annan avdelning ser jag nu 🙂 Är det iaf någon som testat deras fästen och om de funkar bra live? Sitter de säkert? Funkar det att trycka dit en 57:a?

MVH

Anders

Postat

aha...jag fattade inte att den va special byggd till PG57. Trodde det va en universal 🙂 Vad är det för någon du länkade till? Står inte märke och modell vad jag kan se, eller är jag blind?

MVH

Anders

Postat

Vad tros om denna i annat fall?

http://www.thomann.d...onhalterung.htm

MVH

Anders

Såna där har jag, de sitter fast mkt bra. Men en SM57 är så lång att den kommer för långt in över skinnet, stor risk att trummisen slår på den. Jag lät svetsa till förlängningsbultar så jag kan få upp mickarna en bit från skinnen. Med extra stora mickhållare kanske det går att få en vettig placering av en 57a. Alltså att mickhållaren klämmer åt nästan längst fram på micken. En orginal nypa spricker om man försöker tvinga den att sitta på den tjockare delen av micken.

Jag skickade nyss efter två såna här till pukorna, det följde med fästen till sargarna. Har dock inte testat dem, varken live eller till inspelning. De verkar i alla fall väldigt rejält byggda, inget smäck...

http://www.thomann.de/se/akg_perception_live_p4.htm

Postat (redigerat)

Äsch..orkade inte leta clips till 57:an längre. Så jag beställde en Audix i5 med clip som jag tycker via ljudexempel låter som en bra go to mick när man vill ha lite öppnare karaktär på ljudet än vad 57:an kan ge.

Redigerat av Gizmozis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.