Jump to content
Annons

Alternativ till NI Kontakt?


Alatar

Recommended Posts

Hallå,

Jag undrar om någon kan nämna ett bra (gratis) alternativ till Native Instruments Kontakt.

Jag vill nämligen gärna göra ett eget instrumentplugin. T.ex. spela in säg, ett Xylofon, och göra om det till ett digitalt instrument. Och sedan vill jag kunna dela det med kompisar.

Kontakt kan utmärkt användas för detta. Problemet är att det kostar, ifall jag vill distribuera vidare till andra. I sådana fall är den andra personen tvungen att också ha en fullversion av Kontakt, som ju kostar flera tusen kronor.

Någon som vet? :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det blir nog tufft. Kontakt-formatet är det mest universellt kompatibla av de moderna formaten idag och jag tror du får svårt att hitta något användbart som kan skapa bra kontakt-patchar och samtidigt är gratis.

Säger det inte för att låta neggo, bara för att jag tror det kan spara dig tid och besvikelse.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går väl annars att göra det så att det kan spelas upp av gratis-versionen, Kontakt Player...?

För att skapa biblioteket så behöver du förstås ha den stora versionen, men för de du delar ut biblioteket till, kan det räcka med playern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade faktiskt en som verkar vara gratis TX16Wx vad jag kan se så verkar den vara kompetent men kan inte som om den klarar multilayer samplingar och den verkar bara ha några format in, men de flesta köpe-samplarna kan importera en jädra massa format så det ska nog inte vara några problem.. annars kan du säkert skicka med samplaren med dina samplingar om du mailar upphovsmakaren o kollar om det är ok.

Verkar vara en svensk snubbe som gjort programmet oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen :-)

Skall kolla in TX16Wx.

Hoppas den har multilayers. Det vore nice att ha.

@Claes: Tyvärr är det så, som jag har förstått, att man inte kan använda Kontakt Player utan att registrera sitt instrument hos Native Instruments. Och det kostar *ganska* mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...