Anders F Postat 1 april 2012 Postat 1 april 2012 Hejsan Jag har en yamaha promix 01 som vi använder när vi är ute och lirar med bandet på mindre ställen. Det mesta av denna mixer har jag greppat förutom en sak. Det finns inga inserts på kanalerna och vad jag ser har jag bara tre olika kompressorer i den som jag kan patcha antingen till en send, stereo out eller en enskild kanal. Men jag fattar inte hur jag ska göra för att ha en kompressorinställning på säg kanal 1 och sedan kunna ha samma inställning på 4 till kanaler. Om jag gör dem till par så funkar det, men då kan jag inte justera volymen manuellt på kanalerna. Kan man inte lägga en kompressor som insert på varje kanal separat? MVH Anders
Audiorent Postat 1 april 2012 Postat 1 april 2012 Är det den allra första ProMix 01? Har en sån själv till Livegig som jag ägt sedan den kom (typ1995) men tänkte byta ut den när nya Mackie DL1608 kommer. Minns att jag försökte använda kompressorn nån gång i början men den va så pass dålig att den i stort sett är oanvändbar. Här är en manual, se sida 27. http://allstarsystems.net/manuals/PROMIX01E2.pdf Förstår inte riktigt din fråga. Du har ju bara totalt 3st stereoprocessorer som du kan patcha in på några kanaler eller utgångar. Om det inte är ett stereopar så antar jag att det blir en monokompressor i stället så i så fall kan du bara ha den på 3 kanaler totalt. Men som sagt du kommer bli besviken över kvaliteten.
Anders F Postat 2 april 2012 Trådstartare Postat 2 april 2012 Hejsan Det va kanske luddig fråga, men via ditt svar så fick jag svar på min fråga 🙂 Så det tackar jag för! MVH Anders
Guitar Nilsson Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 Det kanske är som de inbyggda digitala kompressorerna i min porta. Först när jag börjat jämföra med analoga utombords kompressorburkar förstod jag hur illa de låter, om det inte är väldigt låga värden man kör på. Analoga väl lagrade burkar är fint det. Tex Röda Ulvens Surströmming.
SadamJR Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 Det kanske är som de inbyggda digitala kompressorerna i min porta. Först när jag börjat jämföra med analoga utombords kompressorburkar förstod jag hur illa de låter, om det inte är väldigt låga värden man kör på. Analoga väl lagrade burkar är fint det. Tex Röda Ulvens Surströmming. Det minsta den där stanken är är komprimerad.
Guitar Nilsson Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 Det minsta den där stanken är är komprimerad. Det är ju precis det de där. De värsta surströmmingsfantasterna vill ju ha flera år gamla burkar, de blir runda som fotbollar av kompressionen. Att burkar exploderar så hela kök får tapetseras om och saneras med cyanväte är inte alls ovanligt. Om ni tycker det luktar illa, så testa att äta surströmming. Smakar 100 ggr värre än det luktar.
SadamJR Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 Jag har provat två ggr. Fattar fortfarande inte varför jag testade en andra gång.
Guitar Nilsson Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 Samma här. Det är helt fasansfullt. Att vara på gränsen till medvetslös av spri hjälper inte det heller. Tänk att vakna fyllsjuk och sen behöva rapa den där äckliga smaken i två dar tilll.... Richard Herrey uppträdde här i Söderhamn i somras och berättade när hela Herreys hade varit på "Surströmmingsleken" en gatufest som är en institution varje augusti i Söderhamn sen 60-talet Precis när de skulle börja uppträda (med eget PA o mickar) så kom festgeneralen upp och skulle förära Herreys en burk surströmming. Och han tom öppnar en burk så de ska få känna hur gott det luktar, Det var en väl komprimerad burk som sprutade åt alla håll sa Richard. Så sen luktade våra sångmickar surströmming i flera månader efteråt! Han var jäkligt bra som entertainer faktiskt, rolig som få...
SadamJR Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 Du är ju norrlänning, trodde det var obligatoriskt däruppe, att man fick det med modersmjölken, typ. Kul tråd.
Guitar Nilsson Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 Fel det med. Jag är värmlänning. Mest surströmming äter visst skåningarna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.