Jump to content
Annons

Vad händer?  

35 röster

1. 1. Vad händer?

• 3) Jag blir GLAD av den här låten! :-)
      25
    • 2) Jag känner inte ett jutta någonstans. :-|
      1
    • 1) Jag blir SUR av den här låten! :-(
      3

Recommended Posts

Postat
Var beredd på allt, och framför allt TA DET KALLT!!

Jag tänker hoppa nerför Eiffeltornet.."

Åfan! Refrängen har man ju gallskrikit med på flera gånger, men har aldrig lagt märke till verserna (uppenbarligen).. 😉

Kan du inte spela in det? Hacke gallskriker Eiffeltornet? Nu närmar vi oss galenskapen...

Det är bara att hänga med på krogrunda här nere, så får du uppleva det IRL. 🙂

(fast det ska erkännas att ställena där detta funkar börjar bli sällsynta 😱)

Annons
Postat
Ytterligare ett argument att bli skåning igen alltså...

Du e ente lite svårtolkad du. Vilken av mina två rader syftar du på som argument? 😉

Postat

Fin låt, kör den på 3:e varvet i nu 😉 Piggade upp min lilla dag lite... Lite samma sorts musik som man ibland kan höra Anders Lundin framföra i diverse barnprogram i TV 😄

Postat (redigerat)
Här har du, Hacke 😄

Huh? Var har jag vad? 😉

En glad mun från mig om jag inte ser helt fel

Redigerat av Reason
Postat
Här har du, Hacke 😄

Huh? Var har jag vad? 😉

Nämen titta! Nuuuuuuu ser jag. Tack! 😆

Postat
Här har du, Hacke 😄

Huh? Var har jag vad? 😉

Nämen titta! Nuuuuuuu ser jag. Tack! 😆

Nä de e nog jag som skall tacka. Tack hacke

Postat
Ytterligare ett argument att bli skåning igen alltså...

Du e ente lite svårtolkad du. Vilken av mina två rader syftar du på som argument? 😏

Jag ber om ursäkt. Känns lite som jag har världsrekord i att bli missförstådd / bjuda in till missförstånd pga mina för korta inlägg med ibland nån sorts hemsnickrad halvironi. Hur som helst; jag behärskar svenska språket och kan vara tydlig när jag känner för det, och skriver fler än två rader.

Förtydligande ett (kring mitt första inlägg):

Jag tyckte inte låten var så märkvärdig, och inte "så våldsamt crazy". Men det var ju en munter bit musik, och inget som du lagt upp för att bedömas seriöst, så jag försökte bara... skriva att jag lyssnat och inte deppat ihop över det jag hörde.

Förtydligande två (kring inlägget angående illvrål på lokal pub):

Jag menar den första meningen; Bara att beskåda ett eiffeltornetillvrål/gallskrik från en munter bordsdansör, motiverar i princip att åter igen bli skåning (för det är ju så att du är just skåning?). Jag bodde ett år i Lund 2000-2001, och trivdes förträffligt, så jag blev också lite nostalgisk vid tanken. Det hjälpe till..

Hoppas jag var tydligare nu!

/Bengan

Postat

en sür jäkel som jag är...

så måste jag gnälla på att:

det skulle vara lite mer kraft i refrängsången.

för övrigt: ä do go såm gull 😎

(Stockholms Skånska 😏 )

Postat (redigerat)
Äntligen någon som kommenterade det! Trummorna är ett SKÄMT juh, det är LM-4:ans GM Electro1 preset! 😛

Ingen som vill gissa vilken VSTi det är? Alla ljud utom basen är från en och samma softsynth, som sagt.

Eftersom alla ljud utom basen är samma softsynth, och trummorna är LM-4, så måste alltså softsynthen du pratar om vara LM-4. Fast hur du lyckas programmera LM-4 så att den emulerar Hackes röst så bra förstår jag inte. 😎

Är det förresten bara jag som tycker att det här är 2000-talets svar på Gullan Bornemark och hennes "Sudda sudda sudda bort din sura min"? 🙂

(hoppas det nu var hon som gjorde den låten 😏 )

// David

Edit: Annars skulle jag tro att det är nån gammal Virtual Sound Canvas, eller Sampletank, eller nåt.

Redigerat av Diwic
Postat

Rockfart: Jag håller helt med dig, det var ännu mesigare refräng innan och efter vissa pålägg valde jag till sist att låta det vara. Tänkte att det fanns en meningen med att refrängen lät lite lugnare (a la "ta det kallt") snarare än att varva upp jmft verserna. Tvärtemot "best practice", men inte nödvändigtvis fel för det. 😉

Diwic, dina gissningar är tyvärr fel-fel-fel. LM-4 räknade jag inte alls eftersom det är en trummaskin. :rolleyes:

Svaret är: FM7. 🙂

Postat

Ha ha, kanon Hacke!

Som Rockfart så försynt påpekar så känns det som ref sjunker mer än sjunger. I volym asså! En liten mixmiss noteras skadeglatt där!

Bara att beskåda ett eiffeltornetillvrål/gallskrik från en munter bordsdansör, motiverar i princip att åter igen bli skåning

Närå, föfan Vallhagen, ibland vandrar Hacke omkring på gatorna i stockholm som en vanlig man, om du vill höra bordsdansörens hesa parningsskrik bevaka IRL-trådarna!

hammagrella - Jag såg en snubbe på Gekås i Ullared idag som hade en precis likadan hatt som du har! Det var en vacker och sällsam syn. 

Sorry Whispan, det var jag som köpte en jäddra massa keso till helt tokiga priser, Hamma har...hrm...åkt till "Vegas" typ, och där får man inte ha stora hattar eftersom de kan härbärgera allt ifrån filar till lastbilar, så han lånade ut sin hatt, fick in 38 kg keso och 12 enbärsrökta korvar i hatthelvetet! Tack för lånet Hamma!

Sorry Hacke, blev en del OT i tråden.

Det har gått lite hett till här på forumet på sistone, så jag tänkte uppmuntra till att ta det lite kallt och "kramas i sajbårtrafiken".  Meningen är alltså att ni ska bli glada när ni hör det här, inte nödvändigtvis tycka det är bra.

Utifrån ovan givna utgångspunkt är det jävligt bra och målet med låten får anses uppnått!

PK

®

Postat

Högsta betyg!

Vill du ändå ha lite gnällspikande så tycker jag efter första intrycket att versen är starkare än refrängen

Live it up...

och hårda män har inte hatt eller om det var tvärtom du sa. 😛

Postat
Sorry Whispan, det var jag som köpte en jäddra massa keso till helt tokiga priser, Hamma har...hrm...åkt till "Vegas" typ, och där får man inte ha stora hattar eftersom de kan härbärgera allt ifrån filar till lastbilar, så han lånade ut sin hatt, fick in 38 kg keso och 12 enbärsrökta korvar i hatthelvetet! Tack för lånet Hamma!

Ytterligare lite OT:

Jag är tillbaks i Sverige, eh friheten nu, tack för att du passade hatten ®offe, men du kunde väl för %*?/ ha spolat ur den efter dig! Hatten stinker korv och keso så jag har blivit jagad av såväl pilska hundar som Svenska Laktosklubben senaste dagarna här. Känns skönt för håret dock... 😮

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.