Jump to content
Annons

Ipadens batterier är tydligen ganska kortlivade typ två år

BurninSven (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Klart det skrämmer mig. Apple är ett bolag som markant ökar på konsumtionshysterin. När batteriet är slut, då vill de att det ska vara besvärligt så att man köper deras nya modell istället.. bajsbolag.

Dela på andra sajter

Ni tror inte att det finns fler anledningar till det fastlimmade än att det ska vara svårt att byta? Som att det inte ska röra sig i "lådan" till exempel, och/eller att batteriets värme ska sprida sig till aluminiumskalet?

Dela på andra sajter

Men Sven och ni andra....

Hela tråden baseras på att en av dina kompisar har hört att batteriet dör efter två år. Har du problem med din iPad?

Har vi andra i forumet som har två år gamla iPads som har problem?

Min iPad 1 är väldigt snart två år och funkar utmärkt. Likaså min iPad 2.

Med all elektronik med ett batteri så får man räkna med att det behöver bytas efter ett tag. Men jag tror knappast att din iPad kommer dra sig undan och självdö som nån jäkla elefant på tvåårsdagen. Förmodligen kommer batteritiden succesivt bli sämre beroende på hur du skött laddningen som kardo är inne på ovanför.

Och bara för att batteriet blir sämre slutar ju inte produkten att funka för det, eller?

Sen behöver du inte några värmepistoler för att byta själv (du såg att Apple kan fixa det också?).

Hittade en video som hjälper dig:

Dela på andra sajter

Härligt.

Det började med ... "jag har hört av en kompis som hört av en kompis att" ...

Sen drog det igång. Med den ena grejen efter den andra.

Rykten på rykten på halvsanningar.

Dags att stänga tråden tror jag.

// Gunnar

Dela på andra sajter

Ni tror inte att det finns fler anledningar till det fastlimmade än att det ska vara svårt att byta? Som att det inte ska röra sig i "lådan" till exempel, och/eller att batteriets värme ska sprida sig till aluminiumskalet?

Ahhh! Så DUM jag är! Så klart att Apple kommit på att batteriet kan RÖRA sig! facepalm.gif

Du brukar stora problem med detta i laptops och mobiltelefoner eller?

Härligt.

// Gunnar

Så det är inte sant att batteriet är fastlimmat och i princip omöjligt att byta själv? Att det enda sättet att byta det på är att antingen kassera den och köpa en ny eller betala en mindre skjortfabrik plus frakt för att Apple själva ska göra det?

Dela på andra sajter

Fastlimmat batteri? Herregud.. Jag blir mer och mer beslutsam över att aldrig köpa Appleprodukter....

Håller med. Har aldrig förstått varför man vill betala en jäkla massa mer pengar för ett Äpple. Prestandan är ju aldrig på topp i deras produkter..

Dela på andra sajter

Håller med. Har aldrig förstått varför man vill betala en jäkla massa mer pengar för ett Äpple. Prestandan är ju aldrig på topp i deras produkter..

Kan jag väl inte hålla med om, tycker deras produkter har bra prestanda ofta bättre än andra men inte alltid.

Anledningen varför jag gillar Apple

Några anledningar:

Bra produkt

Tilltalande Snygg Design

Dela på andra sajter

Apple-leksaker, dyrt, pissig prestanda och ändå bara måste folk köpa ipads, iphones och allt annat skit Jobs & Company spottar ur sig, för det är ju så jävla trendigt och korrekt att ha alla leksaker som Apple lyckas slänga ut på marknaden.

Va? Har du testat nån apple produkt överhuvudtaget?

Vist är dom dyra och ännu dyrare här men att det skulle vara sämre prestanda det är ju rent skitsnack. Jag kör ju båda osen och maskinerna så jag vet hur det ligger till på riktigt. Jag vet oxå att jag inte behövt köra med nåt virusskydd överhuvudtaget sen jag började med mac. Jag vet oxå att en PC är jävligt bra och jag vet oxå att en PC kan rulla stabilare över tid på mac os vilket blir lite skumt men är sant.

Jag har tex testat med att benchmarka samma PC (Asus P6T -SE i7 930 cpu SSD diskar) med båda osen och det blir i runda slängar jämt skägg. Jag har kört osx 10.6.8 + Lion + win7. I skrivande stund kör jag den på win 8 istället för win7, gillar win 8 skarpt och kommer att köpa när det är release.

Men som sagt jag ser redan bara efter ett par veckor med win 8 att mac osen är mindre känsliga samt att den går stabilare. Jag har redan börjat fundera på om jag ska ominstallera. Det gick för en gångs skull föredömligt snabbt att få dit det så det känns inte lika tråkigt att göra det som med dom äldre versionerna. Det här beror inte på att det är win 8 preview, inte en chans.

Slutsats = samma "typ/motsvarande" maskin oavsett mac eller pc är i princip likvärdiga när det gäller prestanda. På osx86 sidan så kan man förmodligen klämma ur ännu mer om man orkar djupdyka och optimera och dona för vassare grafikkort och sånt.

Är man spelentusiast så ska man nog hålla sig på PC och win men som sagt orkar man så går det nog att skrämma upp en osx86 maskin oxå.

Men då är vi på samma ställe ungefär och måste mecka och dona och hålla på med drivers och skit, dvs säga sånt man inte vill behöva böka med. Det ska ju bara gå det är det som är meningen med en dator oavsett om den är handhållen eller står på bordet.

Jag har riktiga macar oxå och jag kan rapportera att dom rullar på fint.

Dela på andra sajter

Min Ipad funkar bra oxå 😄 .

Glömde att tillägga att detta med batterier gäller nog inte bara apples produkter av den här typen. Jag har ju en Ipad så därför skrev igång den här tråden om Ipad.

Om nån har en liknande platta i samma prisklass så skulle det vara skoj att få reda på hur det ligger till med batteri tiden på den samt om det är lättare att byta.

OBS! Om batterierna är fastlimmade eller ej det vet jag inte utan det är glaset och skärmen som jag pratar om. Det måste bort om man ska ner till batterierna.

Redigerat av BurninSven
Dela på andra sajter

Härligt.

// Gunnar

Varför ska man stänga tråden? Det så kallade ryktet kom från en av dom där tech showerna från staterna som går live oline. Tror inte dom skulle våga starta nåt ogrundat rykte med tanke på hur stora skadestånd det handlar om i staterna.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.