Jump to content
Annons

Recommended Posts

Solborg (oregistrerad)
Postat

Tjenna, jag har cubase,reason och Fl hemma, men det går fan inte att lära sig, suttit i 3 veckor, så himla svårt att lära sig programmen.

finns det ingen kurs man kan gå så att man lär sig grunderna?

tacksamförsvar

Annons
Postat
Tjenna, jag har cubase,reason och Fl hemma, men det går fan inte att lära sig, suttit i 3 veckor, så himla svårt att lära sig programmen.

finns det ingen kurs man kan gå så att man lär sig grunderna?

tacksamförsvar

Du kanske borde nöja dig med att försöka lära dig ett av programmen till att börja med? Annars kanske det blir hola bandola ding dong som det är för mig nu.. 😳

Postat

Alla FL-tips som publicerats i Studio t.o.m november 2004 finns att beskåda på FL's hemsida. Det är inscannat från tidningen, men går utan problem att läsa på skärmen.

Alltid en början. Annars är manualen oslagbar. Det är ingen dum idé att skriva ut den!

Solborg (oregistrerad)
Postat
Alla FL-tips som publicerats i Studio t.o.m november 2004 finns att beskåda på FL's hemsida. Det är inscannat från tidningen, men går utan problem att läsa på skärmen.

Alltid en början. Annars är manualen oslagbar. Det är ingen dum idé att skriva ut den!

tjena! var hittar jag manuelen nånstans då? du säger att man kan printa ut den, men var finns den =(?

Postat

tjena! var hittar jag manuelen nånstans då? du säger att man kan printa ut den, men var finns den =(?

Den följde väl med när du köpte programmet?

Postat

Den finns på din hårddisk och på www.flstudio.com. På hemsidan hittar du även en "getting started guide".

Solborg (oregistrerad)
Postat

Den följde väl med när du köpte programmet?

tjenna, jag har inte köpt progammet, det är ett demo

Postat

Välj ett program, gå sedan metodiskt igenom varenda tänkbar knapp och reglage samtidigt dom du går igenom manualen från början till slut. Ser du nåt du inte förstår, pilla med det tills det sitter.

Däremot borde du först välja ett av programmen som du satsar på. de kan nog bli lite jobbigt om du sitter med alla tre direkt..

Solborg (oregistrerad)
Postat
Välj ett program, gå sedan metodiskt igenom varenda tänkbar knapp och reglage samtidigt dom du går igenom manualen från början till slut. Ser du nåt du inte förstår, pilla med det tills det sitter.

Däremot borde du först välja ett av programmen som du satsar på. de kan nog bli lite jobbigt om du sitter med alla tre direkt..

tack så mkt, kollade igenom en manual nu. http://www.paletteswap.com

den hjälpte en del, men jag hittade inte manualen på Fls hemsida och inte heller de där tidningsklippen som var inscannade som nån nämde. men som du själv sa så måste man sitta och pilla, ska nog satsa på FL, reason är alldeles för svårt.

tack =)

Postat

tack så mkt, kollade igenom en manual nu. http://www.paletteswap.com

den hjälpte en del, men jag hittade inte manualen på Fls hemsida och inte heller de där tidningsklippen som var inscannade som nån nämde. men som du själv sa så måste man sitta och pilla, ska nog satsa på FL, reason är alldeles för svårt.

tack =)

Gå in på FL-sajten, ser du att det står "Press Archive" en bit ner? Där hittar du också alla FL-tips ur Studio.

• 1 månad senare...
Postat

citat från en berömd tranceproducer "vrid och vänd på alla tänkbara knappar tills du fattar vad det är förnåt, sen kan du börja producera"

Men självklart ska du läsa manualen också, läsa andras tips o trix etc.

Det löser sig ska du se.

Postat (redigerat)

Du har suttit 3 veckor och börjar ge upp..

Då kan du lika gärna ge upp musiken helt och hållet .....

Tog mig över ett år att lära mig FL Utan och innan sedan tog det ytterligare 2 år att lära mig använda Logic någorlunda effektivt , Lär mig nya saker om logic fortfarande.

Så om du TROR Att du efter 3 Veckor ska kunna använda programmet som ett Proffs for du nog Tänka om...

OCH börja med att LÄSA MANUALEN ETT PAR GÅNGER...

Skulle jag vara dig skulle jag satsa på att lära mig Cubase istället för övrigt.

Reason Skulle jag glömma då du inte kan spela in Audio i det ..

Redigerat av Piccazzo
Stinkey (oregistrerad)
Postat
Patience is the answer. Man blir inte världsmästare på 3 veckor serru. Samma som ovan, tog mig ungefär ett år att lära mig Fruity

Word!!!

• 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.