Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Har nyss fått hem min nya fina Jackson PDX Demmelition. Fast som den andra jag hade så är det Floyd Rose system! Detta hände med den förra jag köpte och jag vet att det är någonting jag missar! När jag först tog upp gitarren så skulle jag stämma den till Eb. (1 band under Standard) Så märkte jag att stallet sänktes efter varenda gång jag stämt om gitarren till Eb, för strängarna fortsattes att stämmas UPP till Standard! Och eftersom det har hänt med 2 olika gitarren på raken så vet jag att det är något jag missar! Jag kan bara finna det logiska sättet att använda stallet, vilket är som t.ex T.O.M. stallet som jag har på min Ex-50. Kan någon förklara hur jag ska använda det rätt innan jag börjar mixa för mycket med den och förstör något! Tack så hemskt mycket!

Annons
Postat

nu är jag ingen gitarrmekaniker - men jag har för mig att balansen mellan strängarnas dragstyrka beroende på hur dom stäms och vilken tjocklek dom har kontra hur mycket fjädrarna som håller emot under stallet ska vara någorlunda i jämvikt

annars blir det skit

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Stämmer bra det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.